אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכירות המרצ'נדייס של ליגות הספורט האמריקאיות ב-2007: 30.3 מיליארד דולר צילום: בלומברג

מכירות המרצ'נדייס של ליגות הספורט האמריקאיות ב-2007: 30.3 מיליארד דולר

מתוכן כ-13.7 מיליארד דולר בצפון אמריקה. ליגת הבייסבול המקצועית מובילה את המכירות עם סכום של 3.3 מיליארד דולר

18.09.2008, 13:03 | אוריאל דסקל

המכירות של מרצ'נדייס של ליגות הספורט האמריקאיות הבכירות (MLB, NBA, NFL, NHL ו-NASCAR ) ב-2007 הגיעו ל-13.7 מיליארד דולר בצפון אמריקה ו-16.6 מיליארד דולר בכל שאר העולם, סה"כ 30.3 מליארד דולר. כך לפי דו"ח של EPM Communications. לפי המחקר, הספורטאים מכניסים כ-500 מיליון דולר בתמלוגים מהמכירות.

ה-MLB, ליגת הבייסבול המקצועית בארה"ב, היא המוכרת המצטיינת עם מכירות מרצ'נדייס ב-2007 שהגיעו ל-3.3 מיליארד דולר.

את הנתח העיקרי מהמכירות מובילים פרטי לבוש - כובעים, חולצות וכו' - שמהווים 51% מסך המכירות של המרצ'נדייס. 10% מסך כל המכירות הן של משחקי מחשב באישור הליגות.

מסקנות נוספות מהדו"ח: ה-NBA מקבל 25% מסך כל ההכנסות ממכירת מרצ'נדייס מחוץ לצפון אמריקה – יותר מכל ליגה אמריקנית אחרת.

תגיות