אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: 012 סמייל תקדים את כניסתה לתחום הטלוויזיה

בלעדי: 012 סמייל תקדים את כניסתה לתחום הטלוויזיה

עד כה ניסתה סמייל להפוך למפעיל וירטואלי. החלטת פרטנר וסלקום להיכנס לתחום שינתה את סדרי העדיפויות

21.09.2008, 07:03 | אמיר טייג

012 סמייל שוקלת להצטרף למירוץ בתחום שידורי הטלוויזיה, שאותו עוררה פרטנר. עד כה השקיעה סמייל את מרב מאמציה בניסיון להיכנס לתחום הסלולר כמפעיל וירטואלי.

ל"כלכליסט" נודע כי בשבועות האחרונים החליטו בחברה לשקול את סדרי העדיפויות מחדש, על רקע הערכות כי רק בעוד שנתיים־שלוש תוכל החברה לייצר הכנסה מתחום הסלולר. בסמייל מעריכים כי בחודשים הקרובים יתרחש שינוי מהותי בתחום השידורים עקב כניסתן של חברות הסלולר.

לפני כחודש חשף "כלכליסט" את תוכניתה של פרטנר להציב בבית הלקוח ממיר אשר יספק לטלוויזיה שירותים כגון צפייה על פי דרישה (VOD), גישה לספריות מוסיקה ברשת, משחקי רשת רבי־משתתפים, טלפון קווי ועוד. בתגובה מיהרה סלקום ונכנסה למשא ומתן לרכישת נתח מחברת בלוקבסטר דיגיטל, אשר מתכוונת לספק שירות דומה. סמייל, אשר ממהרת להיכנס אף היא לתחום, היא היחידה מבין החברות שהוזכרו שיש לה כבר נוכחות בבית הלקוח - לחברה כ־40 אלף לקוחות טלפון מבוסס אינטרנט (VOB).

בעלת השליטה ב־012 סמייל היא יורוקום, שבשליטת שאול אלוביץ', שמחזיקה גם ב־32.6% מחברת הלוויין yes. כניסתה של סמייל לתחום השידורים עתידה לפגוע ב־yes, ולכן מדובר בדילמה לא קלה.

עם זאת, בימים אלו מנהלות יורוקום ובזק מאבק על השליטה ב־yes, וקיים סיכוי רב יותר שבזק היא שתרכוש מיורוקום את השליטה. תאריך היעד אשר משפיע על המירוץ שמתרחש בימים אלו הוא מועד השקת שירותי הטלוויזיה הדיגיטליים החינמיים. ההערכות הן כי הרשות השנייה תשיק שירותים אלו ברבעון הראשון או השני של 2009. במועד זה מקוות החברות להיות נוכחות בבית הלקוח עם ממיר אשר יאפשר שירותי VOD לצד קליטה של הערוצים הפתוחים מהאוויר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות