אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סימני חיים ברדמונד: טעות, טועים, טעינו צילום מסך: microads.notlong.com

סימני חיים ברדמונד: טעות, טועים, טעינו

דווקא הביטול המיידי של קמפיין ג'רי סיינפלד-ביל גייטס שזכה לקיתונות של לעג מצד המבקרים, מרמז שאולי יש תקווה למיקרוסופט

21.09.2008, 17:22 | איתמר שאלתיאל

השותפות העליזה בין ביל גייטס וג'רי סיינפלד היתה קצרה מהרגיל. שתי הפרסומות שבהשתתפותם עלו למיקרוסופט עשרות מיליוני דולרים, אך הולידו רק ארס ממבקרים ובלוגרים. הביקורות טענו שהפרסומות פשוט אינן עובדות.

הפרסומת הראשונה, דקה וחצי אורכה, שודרה בטלוויזיה, ובה גייטס וסיינפלד נפגשים בחנות נעליים ומדברים על סוגי נעליים ומידת נוחותן. הדיאלוגים בפרסומת נשמעו כמו דיאלוגים תלושים שנשרו מהתסריט של "סיינפלד", והביקורות בהתאם: "מבולבל, מעורפל ולא מצחיק" ו"עושה שירות טוב לאפל". התגובה ממיקרוסופט: "חכו לפרסומת השנייה".

הפרסומת השנייה היתה מערכון של יותר מארבע דקות, שבו סיינפלד וגייטס מתארחים כמה ימים בבית הפרברים של משפחה אמריקאית ממוצעת, עוזרים בעבודות הבית ומסתכסכים עם החותנת והילדים. שוב - איש לא הבין, והפרסומת התקבלה בלעג צונן.

ג ג'רי סיינפלד וביל גייטס. מתוך הקמפיין של מיקרוסופט | צילום מסך: microads.notlong.com ג

הקמפיין הזה היה אמור להיות תשובתה של מיקרוסופט לאפל, בדו-קרב פרסומות שנמשך בין השתיים זה שנים. ב-2006 יצאה אפל בסדרת פרסומות לזניחת מחשבי הפי.סי לטובת מחשבי מקינטוש ("I'm a mac, I'm a PC"). בפרסומות הוצג בחור צעיר ואופנתי שייצג את מחשבי המקינטוש, ושוחח עם גבר שמנמן, ממושקף ושמרני שייצג את הפי.סי. הקמפיין שאליו גויס סיינפלד נועד, במידה רבה, לא רק למכור תוכנות של חלונות, אלא גם להשיב את כבודו האבוד של הפי.סי.

הקמפיין לא השיג את הבאז החיובי שמיקרוסופט קיוותה לו, אבל דווקא זניחתו מלמדת שיש שינוי בחברה. מעשים משכנעים יותר מסלוגנים, וויתור על קמפיין מסיבי ויקר מלמד שהחברה לומדת לקבל פידבק מהיר מהקהל שלה, ומשנה בהתאם את תוכניותיה ופעולתה. למיקרוסופט יש תדמית של דינוזאור תאגידי, שיפיץ באגרסיביות מערכות הפעלה כושלות ויתעלם מדרישות הצרכנים. הפעם הם נהגו אחרת.

קמפיין הפרסומות שיחליף את סיינפלד יהיה פארודיה ישירה על פרסומות ה-"I'm a Mac" של אפל. יופיע בהן מהנדס של החברה, שדומה לג'ון הודג'מן השמנמן שגילם את הפי.סי המיושן בפרסומות של אפל. "שלום, אני PC", הוא יאמר, "והפכו אותי לסטריאוטיפ". בפרסומות ישתתפו עוד ידוענים, ובהם כוכבת "עקרות בית נואשות" אווה לנגוריה וסופר הניו אייג' דיפאק צ'ופרה.

מיקרוסופט הראתה לנו שהיא יכולה להגיב מהר לכישלון, ולשנות כיוון. האם כשם שהגיבה מהר לכישלון הקמפיין תוכל להגיב מהר גם לכישלון של חלונות ויסטה? אם היא תעשה זאת, וגרסה חדשה, אחרת, של חלונות תצא לשוק כבר בשנה הבאה, כפי שרמזה מיקרוסופט בעבר - נוכל לומר שאולי יש לענקית התוכנה סיכוי להיוולד מחדש.

תגיות