אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המכוניות של מחר מגיעות לפריז

המכוניות של מחר מגיעות לפריז

GM כובשת את אירופה, מיני מגיחה לראשונה לשטח, ומרצדס ממזגת בין ספורט לסטיישן: חמש הברקות שיוצגו בתערוכת הרכב של פריז

22.09.2008, 09:38 | תומר הדר

פעם בשנתיים פותחת פריז צוהר לעתיד. זה קורה בתערוכת הרכב הבינלאומית, שתיפתח השנה ב־4 באוקטובר במרכז פריז אקספו. על פני 220 אלף מ"ר בשמונה אולמות תצוגה יציגו עשרות יצרני רכב ואביזרים את החידושים המבריקים ביותר שלהם.

בעולם מתקיימות תערוכות רכב בינלאומיות רבות, אבל זו של פריז, שעד 1988 היה שמה סלון המכוניות, היא הראשונה בעולם, ומתקיימת מאז 1898. היא תופסת מקום של כבוד בצד התערוכות של פרנקפורט וז'נבה, והיא חשובה במיוחד לשוק הרכב הישראלי, מכיוון שחלק ניכר מהדגמים שיוצגו בה ייובאו לישראל.

עוד לפני הדיווחים החיים מהתערוכה מביא "כלכליסט" טעימה קטנה מהדגמים שיוצגו בה.

מיני קרוס-אובר מיני קרוס-אובר מיני קרוס-אובר

 

מיני קרוס־אובר

מיני החדשה כבר אינה שם נרדף למכונית עירונית קטנה: ב.מ.וו, שמעוניינת לסחוט את הפוטנציאל של המותג הלשעבר בריטי עד תום, תציג בתערוכה מכונית קונספט שאמורה לרמוז על המראה הסופי של מיני קרוסמן, גרסת השטח של מיני החדשה, שתוצג ב־2010. בניגוד לכל דגמי מיני שקדמו לה, קרוס־אובר היא מכונית גדולה למדי: אורכה הוא יותר מ־4 מטרים ורוחבה יותר מ־1.80 מטרים. כמו במיני קלאבמן, אחת מדלתות הנוסע נפתחת לכיוון הנסיעה, אך בקרוס־אובר יש חידוש: הדלת השנייה נפתחת על מסילה, כמו ברכב מסחרי.

שברולט קרוז שברולט קרוז שברולט קרוז

 

שברולט קרוז

ג'נרל מוטורס תולה תקוות רבות בשברולט קרוז החדשה, ולא בכדי: בעוד המכירות בארצות הברית סבלו בשנים האחרונות מהידרדרות, עלו בהתמדה המכירות בשוק העולמי (קרי, בעיקר באירופה ובמדינות הגוש המזרחי). קרוז היא המכונית הראשונה של שברולט הממוצבת כ"מכונית עולמית", כלומר כזו שמיועדת למכירה בשווקים אלה, ולפיכך היא נושאת משקל נכבד על כתפיה. היא מאופיינת בעיצוב החדש של ג'נרל מוטורס, שיורחב בקרוב לרוב דגמי החברה, תצויד במנועי בנזין ודיזל שנפחם נע בין 1.6 ל־2.0 ליטרים, ותיובא לישראל ב־2009.

ינדאי I20 ינדאי I20 ינדאי I20

 

יונדאי I20

יונדאי I20 (שתחליף את גטס) אינה אחת המכוניות החשובות בתערוכה, אבל היא בהחלט חשובה לשוק הישראלי, שאליו תיובא כנראה כבר ב־2009. המכונית, שתיוצר בהודו, שייכת למשפחת דגמי יונדאי החדשים (שעמה נמנית גם I30) שנועדו לשוק הרכב האירופי, ולכן הודגשו בהם תכונות כגון נוחות ותא נוסעים משופרים, שנועדו לקלוע לטעם הלקוח האירופי. I20 שתשווק בארץ גדולה מגטס היוצאת, וכנראה תצויד במנועים בנפח 1.4 ו־1.6 ליטרים.

רנו מגאן רנו מגאן רנו מגאן

 

רנו מגאן

ברנו מצהירים שמגאן החדשה עוצבה בהשראת "התשוקה למכוניות ולעולם הספורט", אבל האמת היא שמגאן החדשה עוצבה בהשראת "הרצון למכור הרבה מכוניות". הדור הקודם של מגאן, בייחוד בגרסת החמש והשלוש דלתות, עוצב באופן הרפתקני, אולי הרפתקני מדי - שגרם למעצבים להוציא הפעם עיצוב פחות מוחצן ויותר ידידותי לעין.

כמו כל דגמי רנו, גם מגאן מתוכננת להשיג ציון מרבי במבחני ריסוק, בין השאר באמצעות שימוש בכריות אוויר רב־שלביות. ברנו מצהירים שמגאן היא רק ההתחלה, ורומזים על דגם חשמלי עתידי. עד 2010 יופיעו שישה דגמי מגאן שונים, שקצתם יתוכננו לדרישות "מיוחדות" של כמה שווקים. מגאן מצוידת בכמה מנועי בנזין ודיזל שהספקם נע בין 100 ל־180 כוחות סוס.

קיה סול קיה סול קיה סול

 

קיה סול

קיה סול מיועדת בראש ובראשונה לשיווק בארצות הברית. בארץ היא תתחרה ישירות בניסאן נוט ובסקודה רומסטר כשווה בין שוות. בדומה למתחרות, גם סול היא סוג של מיניוואן קטן שמיועד להסיע חמישה נוסעים ומטען, ומבוסס על פלטפורמה של מכונית משפחתית. סול תשווק בישראל ב־2009 במנוע בנפח 1.6 ליטרים, שישודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבע מהירויות.

מרצדס Fascination מרצדס Fascination מרצדס Fascination

 

מרצדס בנץ קונספט Fascination

מכונית הקונספט Fascination של מרצדס היא סוג של יצור כלאיים: מדובר במכונית שוטינג ברייק, כלומר מכונית ספורט שחלקה האחורי עוצב כך שיהיה פרקטי כמו של מכונית סטיישן. אך עיקר הבשורה מבחינת מרצדס אינה החלק האחורי אלא דווקא החלק הקדמי: זה נושא את עיצובה של מרצדס E Class החדשה, שעתידה להיות מוחלפת בשנה הבאה. נוסף על כך, תצויד Fascination במנוע טורבו דיזל חדשני מסדרת Bluetec הנקייה של מרצדס — שככל הנראה ימצא את דרכו ל־E Class הבאה.

תגיות