אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קיה סיד: לא על הסוללה לבדה

קיה סיד: לא על הסוללה לבדה

הצצה מוקדמת לגרסה ההיברידית של קיה סיד חושפת רכב מחוספס אך תחרותי; הרכב אינו מסוגל לנסוע בכוח המנוע החשמלי בלבד

22.09.2008, 10:05 | תומר הדר
בתערוכת פריז עתידה קיה להציג גרסה היברידית של קיה סיד, אך כתב "כלכליסט" זכה להזדמנות נדירה לנהוג בה לפני חשיפתה, במרכז הפיתוח של קיה בגרמניה.

בניגוד לסיד הרגילה, שמצוידת במנוע בנפח 1.6 ליטרים ובתיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבע מהירויות, סיד ההיברידית מצוידת גם במנוע עזר חשמלי שמפיק 15 קילו־ואט ובתיבת הילוכים רציפה. בניגוד למתחרות כגון הונדה אינסייט וטויוטה פריוס הנוכחית, שמצוידות במנוע בנזין קטן, הסיד מצוידת במנוע בנפח 1.6 ליטרים (זהה לזה של סיד המשווקת בישראל). למרות זאת ירד שיעור הפליטה: סיד רגילה פולטת 152 גרם של פחמן דו־חמצני לקילומטר, לעומת 109 בהיברידית.

עיצוב הפנים של סיד ההיברידית זהה לזה של אחיותיה הרגילות, פרט לתצוגה שמסמנת מתי המנוע החשמלי מסייע למנוע הבנזין. בניגוד לפריוס, הסיד אינה מסוגלת לנסוע בכוח המנוע החשמלי בלבד. הסוללה החשמלית מכילה מארג ליתיום איון; מדובר בפיתוח שנועד למנוע התחממות - אותה התחממות שגרמה לטויוטה להימנע מפיתוח סוללות ליתיום איון לפריוס הבאה. הסוללה ממוקמת מאחורי מושב הנוסע, בתא שגוזל נפח מתא המטען. בעתיד היא תמוקם תחת הספסל האחורי.

בנסיעה הסיד מחוספסת: דימום המנוע בעת עצירה מלאה פתאומי, וגם ההתנעה שמתרחשת כאשר הנהג מחזיר את רגלו לדוושת הגז מורגשת היטב. תיבת ההילוכים הרציפה מגיבה בשאגה ללחיצה בריאה על הגז. טויוטה והונדה התגברו על תופעות אלה; בקיה מדגישים שמדובר באב־טיפוס, ושהמוצר הסופי יהיה מעודן יותר.

חספוס או לא חספוס, סיד ההיברידית היא מכונית חשובה עבור היצרן ועבור היבואן הטרי ריי מוטורס, שיכול בהחלט למצוא את עצמו בעתיד עם מכונית היברידית זולה ממתחרותיה הישירות.

תגיות