אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נדחתה בקשה לתביעה ייצוגית נגד רכבת ישראל בגין איחורים צילום: אלכס קולומויסקי

נדחתה בקשה לתביעה ייצוגית נגד רכבת ישראל בגין איחורים

השופטת רות רונן קבעה כי נוסעי הרכבת אינם זכאים לפיצוי בסכום העולה על זה שנקבע בתקנות - כרטיס נסיעה; התובעים ישלמו הוצאות משפט של 50 אלף שקל

22.09.2008, 12:33 | איתי הר אור

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה ביום חמישי תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית לקבלת פיצויים מוגדלים מרכבת ישראל, בגין איחורים.

התביעה והבקשה לאשרה כייצוגית בסך של 30 מיליון שקל, הוגשה במאי 2007, באמצעות עוה"ד עפר פירט ודוד סולמא, עקב איחורים שנגרמו לנוסעים לאחר שפרצה שביתת עובדי הרכבת. לטענת התובעים, השביתה היתה ידועה מראש, אך לא הובאה לידיעת הנוסעים.

התובעים, שגית פן ואור נוי, טענו כי ב-30 באפריל 2007 רכשו כרטיסי נסיעה ברכבת. ואולם עקב הפסקת תנועת הרכבות לפרק זמן של יותר משעה, נגרמו להם נזקים כספיים, מאחר שפן נסעה ליעדה במונית, ונוי רכש כרטיס נסיעה אך הגיע ליעדו באיחור.

בבקשתם לאישור התביעה כייצוגית, ביקשו התובעים פיצויים מוגדלים, מעבר לקבוע בחוק, וזאת בגין נזקים ישירים, של עלות כרטיס הרכבת והוצאות שהיה עליהם להוציא עקב הפסקת תנועת הרכבות, וכן בגין עוגמת הנפש שנגרמה לכל חברי הקבוצה.

מנגד טענה הרכבת, באמצעות עוה"ד קובי אשכנזי וגל סומך מהמחלקה המשפטית של הרכבת, כי יש לדחות את התביעה ואת הבקשה לאשרה כייצוגית. זאת מאחר ש"החוזה" שבין הרכבת לבין נוסעיה כפוף לתקנות מסילות הברזל (תנאי נסיעה ברכבת) תש"ס – 2000 שבהן נקבע נוהל פיצוי בגין איחורים.

הרכבת טענה כי לפי נוהל זה, בגין איחור של למעלה מחצי שעה הפיצוי הוא כרטיס נסיעה אחד, ובגין איחור של למעלה משעה - שני כרטיסי נסיעה. לטענת הרכבת, זהו הפיצוי המרבי שהנוסעים זכאים לו.

בית המשפט פסק כי בין הרכבת לבין נוסעיה אכן קיים הסכם, וכי חלק מתנאי ההסכם מתייחסים לשעות היציאה וההגעה. עם זאת פסקה השופטת רות רונן כי נוסעי הרכבת אינם זכאים לפיצוי בסכום העולה על זה שנקבע בנוהל.

בית המשפט דחה את הבקשה ואת התביעה והבקשה לאשרה כייצוגית, וחייב את המבקשים בהוצאות רכבת ישראל בסך 50 אלף שקל בתוספת מע"מ.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
בית המשפט נתן גושפנקא למונופול להרוויח כסף בלי להתאמץ
הרכבת יכולה להמשיך לאחר, לא להפעיל את המזגנים בקרונות, לתת שירות על הפנים, לעצור באמצע הנסיעה כ-10 עד 15 דקות ולבסוף לצחוק עלינו באמירתה "..ותודה שבחרתם לנסוע ברכבת ישראל" ובכל זאת להרוויח על גב האזרחים שאין להם ברירה ופתרון אמיתי להגיע לתל אביב. כנראה רק לאחר שהמחוקקים שלנו אשר לא משתמשים בשירותי הרכבת הזוועתיים, יחליטו שכדאי לעדכן את החוקים הישנים ולחייב את "חברת" רכבת ישראל לשלם פיצויים ראויים כיאה לחברה אשר גורמת נזקים כספיים ללקוחותיה בגין הנזקים למשק ולפרט, או לחילופין להקים חברה מתחרה (מה שכנראה לא יקרה) אנו האזרחים נמשיך לסבול הן בפקקים והן בתחבורה הציבורית העלובה.
מכעיס  |  22.09.08