אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל מאפשרת מעקב אחר "נושאים חמים" בבלוגים צילום מאתר blogsearch.google.com/

גוגל מאפשרת מעקב אחר "נושאים חמים" בבלוגים

גוגל השיקה עדכון למנוע חיפוש הבלוגים שלה, שמאפשר מעקב אחרי "ממים" – רעיונות התופסים משקל בדעת הקהל. המערכת מזהה כמה בלוגים כתבו על נושא מסוים – ובמשך כמה זמן

02.10.2008, 14:39 | יוסי גורביץ
גוגל השיקה אתמול (ד') דף בית חדש למנוע החיפוש בבלוגים שלה; הדף החדש מופיע בינתיים באנגלית בלבד, אך בבלוג הרשמי של גוגל הובטח כי הוא יורחב בחודשים הקרובים לשפות אחרות.

לראשונה, כולל הדף החדש גם אפשרות מעקב אחרי "ממים". מם, ביטוי שטבע הביולוג והאתאיסט הידוע ריצ'רד דוקינס ב-1976 בספרו "הגן האנוכי", הוא רעיון, מושג או תפיסה תרבותית – מתיאוריה כלכלית ועד שירים – שמצליחים לשרוד בדעת הקהל. לטענת דוקינס, הממים שורדים ומתפתחים באופן דומה לברירה הטבעית של אורגניזמים.

דף הבית החדש של מנוע החיפוש לבלוגים של גוגל, צילום מאתר blogsearch.google.com/ דף הבית החדש של מנוע החיפוש לבלוגים של גוגל | צילום מאתר blogsearch.google.com/ דף הבית החדש של מנוע החיפוש לבלוגים של גוגל, צילום מאתר blogsearch.google.com/

הדף החדש עוקב אחרי רעיונות לא רק על פי מספר הבלוגים שמתייחסים אליהם, אלא גם לפי משך הזמן שבהם הרעיונות הללו מובעים, וככל שהנושא המסוים מופיע זמן רב יותר, הדף מקדם אותו יותר. צורת החישוב הזו פועלת ובניגוד לצורה המקובלת שבה פועלים אגרגטורים של בלוגים, המנסים ככל האפשר להביא פוסטים 'טריים' ועדכניים יותר – היא מעניקה יתרון לרעיונות 'בשלים' יותר. המעקב אחרי ה'ממים' נעשה על פי פרקי זמן של 16 שעות, ולכל 'מם' יש טבלה העוקבת אחרי העליה או הדעיכה של הפופולריות שלו.

המערכת החדשה פועלת פחות מיממה, כך שקשה לערוך עליה ניסויים, אך אפשר שיש כאן מיזוג מעניין בין מנוע חיפוש לבלוגים ובין שירות Trends של גוגל, באופן שיאפשר מעקב ארוך טווח אחרי עלייתם וירידתם של רעיונות בבלוגוספירה ובדעת הקהל.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות