אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בכיר בג'נרל מוטורס: לא אוהב את בטר פלייס של אגסי צילום: אוראל כהן

בכיר בג'נרל מוטורס: לא אוהב את בטר פלייס של אגסי

בוב לוץ סמנכ"ל ג'נרל מוטורס העולמית אמר אתמול בתערוכת הרכב בפריס כי בטר פלייס תרכוש חשמל זול ותמכור אותו ביוקר לצרכן

03.10.2008, 08:46 | תומר הדר

אירוע בו בכיר מטעם יצרנית רכב מחליט לנגח יצרן אחר נחשב נדיר בתעשיית הרכב; אך אירוע בו בכיר בתעשיית הרכב מחליט לנגח את מי שנחשב לנושא דגל איכות הסביבה נחשב נדיר שבעתיים.

אתמול בלילה במהלך ארוחת ערב רשמית וסגורה מטעם ג'נרל מוטורס, לרגל חשיפתה של שברולט וולט החשמלית בתערוכת פאריז, החליט בוב לוץ סמנכ"ל ג'נרל מוטורס העולמית לספר לתקשורת מה הוא חושב על בטר פלייס ולנגח את המתחרים:

"אנחנו לא אוהבים את בטר פלייס ולא מרוצים מקיומה מכיוון שהסוללות שלנו נבנו במיוחד עבור הוולט ואגסי אפילו לא החליט אילו סוללות יותקנו באופן סופי במכונית החשמלית שלו. בנוסף, כל תהליך החלפת הסוללות, הטעינה בעמדות והחיבור אינו תהליך קל לביצוע. ניתן רק לקוות שהכל יפעל היטב, ללא סיכון למשתמש".

לוץ שהראה בקיאות רבה בנושא בטר פלייס גם הביע פקפוק בנושא הבלעדיות של החברה בשוק הטעינה הישראלי: "אני מוטרד במידה רבה ממצב בו חברה הופכת למקבילה של ספקית סלולארית. נוצר מצב בו מר אגסי ומעסיקיו קונים חשמל מוזל מחברת החשמל ומוכרים אותו לצרכן ברווח בצורת סוללות טעונות".

"כדי לכסות את ההשקעה ברשת הטעינה הארצית בטר פלייס תצטרך למכור הרבה סוללות וחשמל. אם עושים חישוב עסקי פשוט שכולל את מספר תחנות הטעינה, מספר הסוללות וההשקעה שכרוכה בהם עולה שאגסי יצטרך איכשהוא לגבות מחיר גבוה מאוד בדרך זו או אחרת על השימוש ברשת הטעינה ובסוללות שלו".

לדברי לוץ, שיטת החלפת הסוללות תהיה יקרה מדי עבור הצרכן: "אם הינו מתכננים מכונית חשמלית שתיסע אלפי קילומטרים מניו יורק ללוס אנג'לס היתי אומר שצריך תחנות החלפת סוללה וכל 250 קילומטרים הלקוחות היו מחליפים אבל הלקוחות לא ישתמשו במכוניות חשמליות למטרות כאלה. רוב הרוכשים ישתמשו בחשמליות בערים בלבד".

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
תגובה ל 9
אז מה החשיבות של בטר פלייס? אם יהיה בשוק מבחר של מכוניות חשמליות, ואם יתאפשר לטעון אותן איפה שרוצים אז מי צריך את בטר? להיפך, בטר בינתיים רק מפריעה, בגלל תקנים שהיא ממציאה ואשר חוסמים יבוא של מכוניות חשמליות לארץ. היתרון היחידי של בטר: יחסי ציבור והעלאת המודעות לצורך הקיומי של מכונית חשמלית. בעזרת שופרו האדיר של אגסיהנושא נמצא בכותרות ועל זה דווקא יבורך.
רונן  |  05.10.08
לכל התגובות