אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נשיא הונדה: העתיד נמצא במכוניות מימן

נשיא הונדה: העתיד נמצא במכוניות מימן

"הדרך הטובה ביותר להתמודד עם התחממות כדור הארץ היא לבנות מכוניות היברידיות, אך הפיתרון העתידי הטוב ביותר הוא מכוניות תא דלק", אמר טקאו פוקואי, נשיא החברה, בתערוכת הרכב בפריז

03.10.2008, 09:04 | תומר הדר

"כיום הדרך הטובה ביותר להתמודד עם התחממות כדור הארץ היא לבנות מכוניות היברידיות, אך הפיתרון העתידי הטוב ביותר הוא מכוניות תא דלק". כך אמר אתמול טקאו פוקואי, נשיא הונדה העולמית, בעת חשיפת מכונית הקונספט ההיברידית הונדה אינסייט, שאמורה לרמוז על המראה הסופי של הונדה אינסייט שתוצג בתחילת השנה הבאה.

הונדה אינסייט תצויד במנוע בנזין בנפח 1.3 ליטרים ובמנוע עזר חשמלי. מכוניות תא דלק פועלות באמצעות חשמל שמופק בתהליך אלקטרו כימי העושה שימוש במימן.

"בכל הנוגע למכוניות ידידותיות לסביבה, הונדה מאמינה שהגישה הטובה ביותר היא להביא טכנולוגיות היברידיות ללקוחות מיינסטרים, כלומר להציע מערכות היברידיות בדגמים הפופולאריים", אמר פוקואי.

פוקואי וההונדה אינסייט פוקואי וההונדה אינסייט פוקואי וההונדה אינסייט

"הונדה אינסייט המקורית שהוצגה בשנת 1999 היתה מכונית עירונית קטנה שיועדה לשני נוסעים והיתה למעשה המכונית ההיברידית הראשונה בעולם. האינסייט החדשה נועדה להוזיל את הטכנולוגיה ההיברידית ולהביאה לטווח קניה שרוב לקוחותנו יוכלו להרשות לעצמם", הוסיף. 

לדברי פוקואי, בניגוד לסיוויק ההיברידית, שהסוללה שלה מותקנת תחת המושב האחורי, מערך הסוללות של האינסייט ממוקם מתחת לתא המטען. כתוצאה מכך המרווח הפנימי השתפר, אך לא על חשבון נפח ההטענה. "למרות הצגתן העתידית של האינסייט, הג'אז ההיברידית ומכונית הספורט CRZ, הונדה ממשיכה לראות במכוניות תא דלק פיתרון מושלם לבעיית זיהום האוויר ותשקוד על פיתוח דגמים כגון הFCX שלא יפלטו פחמן דו חמצני בכלל".

תגיות