אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מומחים דורשים מארגוני ספורט לסיים חסויות עם רשתות מזון מהיר צילום: בלומברג

מומחים דורשים מארגוני ספורט לסיים חסויות עם רשתות מזון מהיר

זאת עקב התופעה של השמנת היתר בקרב ילדים. אופ"א פתחו בקמפיין הכולל עצות לתזונה נכונה מפי שחקנים, אך מנגד הם מקבלים חסויות מרשתות דוגמת קוקה קולה ומקדונלד'ס וזוכים על כך לביקורת

05.10.2008, 16:52 | אוריאל דסקל
מומחים עולמיים להשמנת יתר של ילדים קוראים לארגוני ספורט לסיים את קשרי החסות שלהם עם רשתות מזון מהיר וחברות למשקאות אלכוהול.

לאחרונה אופ"א, ארגון הכדורגל האירופאי, פתחו בקמפיין "Eat For Goals" – שכולל המלצות לתזונה נכונה מ-13 שחקנים כגון סטיבן ג'רארד, תיירי הנרי ורוד ואן ניסטלרוי. אופ"א טוענת כי הקמפיין יעניק השראה לילדים ויוביל אותם לעסוק יותר בכדורגל על מנת להרזות. עם זאת, אופ"א מקבלת גם מאות מיליוני יורו בשנה מנותני חסות כגון מקדונלד'ס קוקה קולה והייניקן במטרה לקדם את המוצרים של החברות הללו.  ג'רארד, ואן ניסטלרוי והנרי מקדמים מוצרים כגון פפסי, קוקה קולה ופרינגלס.

על הדואליות במחויבויות של אופ"א נכתב טור ביקורתי קשה ב"אובזרבר": "לא כך נלחמים בהשמנת יתר של ילדים, אחת מהבעיות הבריאות החריפות של המאה ה-21".

באוסטרליה דרשו מומחים מאוניברסיטת סידני שאיגוד הקריקט יבטל את חוזה החסות שלו עם רשת המזון המהיר האמריקנית, KFC. "אנחנו דואגים ומאוכזבים מכך שלאיגוד הקריקט של אוסטרליה יש חוזה חסות שמקדם את KFC", כתבו פרופסור סטיבן קולג'יורי ופרופסור איאן קאטרסון מאוניברסיטת סידני בביטאון משרד הבריאות של אוסטרליה. "החוזה הזה מקדם אוכל ומנהגים לא בריאים שקשורים באופן ישיר להשמנת יתר באוסטרליה". 21% מהקטינים באוסטרליה סובלים מהשמנת יתר.   

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות