אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גאלפסטרים מרחיבה את שיתוף הפעולה עם תע"א; השתיים ייצרו דגם חדש של מטוס מנהלים

גאלפסטרים מרחיבה את שיתוף הפעולה עם תע"א; השתיים ייצרו דגם חדש של מטוס מנהלים

לשתי החברות שיתוף פעולה בייצור הדגם הקודם של מטוסי המנהלים בהיקף של למעלה מ-4 מיליארד דולר. מטוס המנהלים החדש שיהיה מוכן לשימוש ב-2011 מסוגל לגמוא 6,300 ק"מ בגובה טיסה של 13.7 ק"מ

05.10.2008, 21:26 | נעמה סיקולר

ההאטה בשווקים לא מגיעה כנראה לסמל הסטטוס של האלפיון העליון והביקוש למטוסי מנהלים נמשך. חברת גאלספטרים (Gulfstream), מקבוצת ג'נרל דיינאמיקס והתעשייה האווירית הודיעו היום על הרחבת שיתוף הפעולה ביניהן לייצור מטוס המנהלים החדש מסוג G250.

מטוס המנהלים הסילוני החדש מסוגל לגמוא 6,300 ק"מ במהירות של 0.8 מאך ויכול להגיע למהירות מקסימלית של 0.85 מאך ולגובה טיסה של 45 אלף רגל (13.7 ק"מ). מחירו הסופי של כל מטוס כזה יכול לחצות את ה-30 מיליון דולר לפי ההתאמות הפנימיות המבוצעות בו לדרישת הלקוח.

לתעשייה האווירית ולגאלספטרים האמריקאית שיתוף פעולה בן 7 שנים בייצור מטוסי מנהלים. תחילתו של שיתוף הפעולה כאשר תע"א מכרה לגאלספטרים את הזכויות לייצור מטוס המנהלים G100, שכונה בזמנו אסטרא SPX, ושל גאלקסי, ששימשו כבסיס לפיתוח שני מטוסי המנהלים העכשוויים G150 ו-G200, הגדול יותר.

שיתוף הפעולה בין השתיים מתבצע כך שתע"א מייצרת את שני המטוסים, עורכת להם מבחני טיסה ושולחת אותם כשלד נטול חלוקה פנימית למפעל של גאלספטרים בארה"ב. גאלפסטרים אחראית על שיווק המטוס ועל התאמתו לדרישות הלקוח המזמין.

ביוני האחרון ערכה חטיבת המטוסים המסחריים של תע"א טקס חגיגי לציון מסירת 200 מטוסי מנהלים מדגם G200 לחברת גאלפסטרים, העסקאות שביצעו עד כה שתי החברות מוערכות בלמעלה מ-4 מיליארד דולר. מחירו של מטוס מדגם מהדור הקודם - G200 עומד על 18-22 מיליון דולר.

מטוס הניסוי הראשון מהדגם החדש נמצא בשלבי ייצור והרכבה במתקני התעשייה האווירית בלוד וטיסת הבכורה צפויה להתקיים במחצית השנייה של 2009. סיום הפיתוח ותחילת השימוש במטוס צפויים ב-2011.

תגיות