אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: רולידר תחליף את הסינים בפרויקט מנהרות הכרמל

בלעדי: רולידר תחליף את הסינים בפרויקט מנהרות הכרמל

שיכון ובינוי ואשטרום מנהלות משא ומתן עם רולידר הישראלית, כדי שזו תחליף את החברה הסינית CCECC בעבודות כריית מנהרות הכרמל בחיפה, לאחר שלפני כשלושה שבועות הפסיקו עובדיה את עבודתם ודרשו להעלות את התשלום עבורה

06.10.2008, 07:07 | גיא מי-טל

שיכון ובינוי ואשטרום מנהלות משא ומתן עם רולידר הישראלית, כדי שזו תחליף את החברה הסינית CCECC בעבודות כריית מנהרות הכרמל בחיפה.

האוצר: בינתיים לא נתערב בסכסוך במנהרות הכרמל חברת הכרייה היא שותפה ברכבת הקלה בתל אביב, מה שעשוי להקשות על הזכיינית להגיע לסגירה פיננסית. גורם המעורב בפרויקט בחיפה: "הסינים עלולים להפסיד פרויקטים אחרים בישראל" גיא מי-טל ורחל בית אריהלכתבה המלאה

לפני כשלושה שבועות הפסיקו עובדי CCECC את עבודתם במקום ודרשו להעלות את התשלום עבור עבודתם, המוערכת כיום בכ-400 מיליון שקל, בעקבות הירידה המתמשכת בערך הדולר - המטבע העיקרי שלפיו משלמים לסינים.

השותפות בפרויקט מנהרות הכרמל, שיכון ובינוי (50%) ואשטרום (50%) באמצעות החברה הזכיינית כרמלטון, מנהלות מו"מ עם CCECC, אך נראה שלא ייענו לדרישה הסינית. "ההתאוששות היחסית של הדולר שיפרה מעט את מצב רוחם של הסינים, אבל אין התקדמות של ממש במו"מ", אמר גורם המעורב בפרויקט.

מנגד, שיכון ובינוי ואשטרום החלו לנהל מגעים עם חברת התשתיות והבנייה רולידר שבבעלות עמירם סיוון בעניין ביצוע עבודות הכרייה בפרויקט. עד כה השלימו הסינים כ־40% מעבודת כריית המנהרות. פיגור בהשלמת הפרויקט עלול לגרור קנסות כבדים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות