אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דו"ח: עלייה בתפוצת תוכנות פרסום זדוניות צילום: shutterstock

דו"ח: עלייה בתפוצת תוכנות פרסום זדוניות

לפי דו"ח רבעוני של חברת פנדה, תוכנות Adware מהוות כ-31% מהתוכנות הזדוניות, עלייה של כ-10% לעומת הרבעון הקודם. הגידול העיקרי - תוכנות אנטי וירוס מזויפות

06.10.2008, 10:40 | צמרת פרנט
עלייה חדה בכמות תוכנות הפרסום הזדוניות (Adware) שהתגלו במהלך החודשים יולי–ספטמבר 2008. כך עולה מנתוני הדו"ח הרבעוני לאיומי אבטחה של חברת אבטחת המידע פנדה. ברבעון האחרון עמדה כמות איומי ה-Adware על כ-31% אחוז מכלל התוכנות הזדוניות  ברשת האינטרנט, כ-10% יותר מאשר ברבעון הקודם. הסיבה העיקרית לגידול נעוצה בגידול בהפצת תוכנות אנטי-וירוס מזויפות.

מפיצי תוכנות האנטי-וירוס המזויפות פועלים באמצעות הדבקה בתוכנת פרסום זדונית (Adware), שמודיעה למשתמש על וירוס קטלני שזוהה במערכת, בצירוף לינק להורדת תוכנת אבטחה שתבדוק את האיום החשוד. המשתמש התמים מוריד את אותה תוכנת אנטי וירוס (מזויפת) שהמחשב ממליץ לו עליה, ומופתע לגלות בדו"ח סיום הסריקה כי מחשבו נגוע במאות וירוסים שאינם קיימים כלל. בשלב זה, דורשת התוכנה המזויפת מהמשתמש לרכוש אותה תמורת סכום לא מבוטל, כדי להסיר את הווירוסים. "הכסף שמעביר המשתמש באמצעות האינטרנט תמורת רכישת "תוכנת האנטי וירוס" עובר, כמובן, ישירות לידי פושעי המחשב שעומדים מאחורי התרמית", אומר יהודה פיינזילבר, מנכ"ל "פנדה ישראל".

 

עוד עולה מהדו"ח כי תוכנות סוסים טרויאנים מהווים כמעט 60% מהאיומים,תולעי אינטרנט מהוות כ-4.5%, ותוכנות ריגול כ-3%.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות