אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: 3 משרדים מתמודדים על תקציב הפרסום של XL צילום: אורן אגמון

בלעדי: 3 משרדים מתמודדים על תקציב הפרסום של XL

יהושע TBWA, אדלר־חומסקי ומקאן אריקסון מתמודדים על התקציב, שיעמוד בשנה הקרובה על 2 מיליון יורו. כיום מטופל התקציב במשרד הפרסום המגזרי יארא

07.10.2008, 09:15 | מיטל זדה

משרדי הפרסום יהושע TBWA, אדלר־חומסקי ומקאן אריקסון מתמודדים על תקציב הפרסום של מותג משקאות האנרגיה XL - כך נודע ל"כלכליסט". נציגי מקאן אריקסון נפגשו לאחרונה עם מנהל השיווק העולמי של חברת XL השוהה בארץ, ובימים הקרובים הוא עתיד להיפגש עם נציגי אדלר־חומסקי ויהושע TBWA.

עוד נודע כי המותג פנה גם לשלמור אבנון עמיחי, אך מאחר שהמשרד מטפל במותגי בירות כגון טובורג וסטלה ארטואה, הוחלט לא להמשיך בשיחות בשל אפשרות לניגוד עניינים.

הפגישות בין הצדדים ייערכו עם נציגי חברת סידס בישראל, שלפני כשבועיים הודיעה על קבלת הזיכיון ליבוא ולשיווק משקה האנרגיה מהיצרנית בפולין. אלא שהזיכיון, שהיה אמור לעבור לסידס מיידית, נשאר בינתיים - לפי הוראת בית המשפט - בידי הזכיין הקודם ענאן שמשום. האחרון ביקש את העברת הזיכיון בטענה שהחוזה בינו לבין החברה הוא עד סוף השנה, ובית המשפט נעתר לבקשתו.

תקציב הפרסום של משקה האנרגיה, המתחרה ישירות במותג רד בול, אמור לעמוד בשנה הקרובה על כ־1.5–2 מיליון יורו. עד כה טופל התקציב במשרד הפרסום המגזרי יארא. המותג נכנס לשוק הישראלי ב־2004, וכיום הוא משווק ביותר מ־5,000 נקודות מכירה, בהן מקומות בילוי וברים.

ההחלטה לעבוד עם משרד פרסום מהגדולים בתעשייה הישראלית נובעת בין היתר מכוונת החברה העולמית למנף את המובילות של XL בתחום משקאות האנרגיה. בעת העברת הזיכיון ציין פיטר קלוז, יו"ר XL העולמית, כי החברה זיהתה הזדמנות גדולה בשוק משקאות האנרגיה הישראלי.

XL הוא מותג משקאות האנרגיה המוביל בישראל, ומחזיק נתח שוק של 60%, הרבה לפני רד בול שמחזיק 20%. שוק משקאות האנרגיה מגלגל כ־270 מיליון שקל בשנה, והמכירות מתחלקות בין השוק הקר - פיצוציות וברים - לבין השוק המאורגן.

בסידס סירבו להגיב לידיעה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות