אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דו־גלגלי: פיאג'ו XEvo 400 צילום: בועז אופנהיים

דו־גלגלי: פיאג'ו XEvo 400

החדש של פיאג'ו האיטלקית הוא קטנוע מנהלים בינוני, טוב ומאובזר בנדיבות, שנכנס לנישה שבה שלטו עד עכשיו היפנים. עד שכתבנו החליק הוא אפילו נהנה לרכוב עליו

07.10.2008, 14:59 | אמיר שוורץ

לא נעים להחזיר לסוכנות קטנוע מבחן מרוסק. לא נעים וגם כואב. אפילו מאוד. אף שכל רוכב יודע שמתישהו במשך חייו ייצא לו להיפגש מקרוב עם האספלט, לרגע האמת אי אפשר באמת להתכונן, ומניסיון אני גם יכול להוסיף - די קשה להימנע ממנו.

המבחן על הפיאג'ו XEvo 400 דווקא התחיל מצוין. קטנוע המנהלים הבינוני של הקונצרן האיטלקי ממשיך במהלך השיקום התדמיתי של החברה, ולצורך כך נעזר בכל מה שהמהנדסים חננו אותו בו. סקירה מהירה של המראה החיצוני מגלה כלי חטוב שכל קימור פלסטיק בו (כמה חבל שחלק מהם היטשטשו עד דק בהחלקה המיותרת ההיא) יושב במקום.

גם מבחינת הישיבה - אבן בוחן עיקרית של כל דו־גלגלי - קשה למצוא מגרעות. השחקן החדש הוא מתמודד רציני בנישה שהיתה שמורה עד כה ליצרניות היפניות. אמנם האוכף המעט ספורטיבי יקשה על רוכבים המכורים לכורסאות הנמוכות והשמנמנות המפארות את המג'סטי של יאמהה או אפילו את הג'וי מקס של סאן יאנג, אבל מי שלא מחפש לשלוח רגליים קדימה בזמן הרכיבה (וגובהו באזור ה־1.75 מטרים) יגלה שה־XEvo 400 יחזיר אותו עם גב שלם גם אחרי רכיבה מאומצת בת שעתיים.

פיאג פיאג'ו 400 XEvo | צילום: בועז אופנהיים פיאג

ירידה לפרטים

האיטלקים תמיד הצטיינו בהצמדת המנועים הנכונים לכלים שלהם, וגם כאן קשה לדבר על נפילה. גם סחיטת ידית הגז למחוזות ה־150 קמ"ש לא תאותת לכם שמישהו כאן מבקש הנחות. במהירות נמוכה אמנם תשמעו גרגור צרוד העולה מבין רגליכם, אך תנועת הווריאטור חלקה למדי ותביא אתכם בקלות למהירות שיוט בין־עירונית חוקית, וגם תשמור עליה בלי מאמץ נראה לעין. סחיטה נוספת של הידית למטה תבהיר לכם מיד את יתרונה של קטגוריית ה־400 סמ"ק, שכה פופולרית בסגמנט הזה. גם מבחינת האבזור והגאדג'טים - עוד סוגיה מהותית ברכישת קטנועי מנהלים - לא נראה שמישהו מנסה לעשות עליכם קופה. תמורת 38,990 שקל תיהנו מלוח שעונים מרהיב וספורטיבי שבמרכזו מסך גדול עם תצוגת יום ברורה למדי.

החשיבה על הפרטים הקטנים לא מסתיימת בקטנוע אלא ממשיכה למפתח שבמרכזו שני כפתורים הפותחים את האוכף וכן את תא האחסון האחורי, שמזכיר במראהו בעיקר ארגז לחם, ולמרות נפחו הגדול יתקשה להכיל קסדה שלמה.

אמנם הגלגל הקדמי של ה־XEvo מצויד בצמד בלמי דיסק שהתגלו כלא רעים בכלל בנסיעה חסרת התנקשויות, אך כשהמסחרית ההיא פלשה לנתיב הנסיעה הם נעלו את הגלגל במהירות, וההחלקה כבר היתה עובדה מוגמרת.

למה כן? מנוע, רכיבה מהנה.

למה לא? תנוחת ישיבה צפופה.

מחיר: 38,990 שקל.

תמורה לכסף: טובה, למי שרוצה לשבור את ההגמוניה היפנית.

תגיות