אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סוני ומיקרוסופט ישיקו עולמות וירטואליים לקונסולות משחקים צילום מסך: lively.com

סוני ומיקרוסופט ישיקו עולמות וירטואליים לקונסולות משחקים

מיקרוסופט תשיק עולם וירטואלי ל-Xbox 360 בנובמבר, סוני תשיק את העולם הווירטואלי Home ל-PS3 בהמשך השנה. המשתמשים יוכלו לעצב דמויות ולשוחח עם דמויות של שחקנים אחרים

10.10.2008, 15:45 | AP
סוני ומיקרוסופט, יריבות ותיקות בתחום משחקי הקונסולה, עומדות להיאבק על טריטוריה חדשה: עולמות וירטואליים. שתי החברות הודיעו אתמול (ה') בתערוכת המשחקים העולמית בטוקיו כי הן מתכננות להשיק סביבות תלת-מימדיות שהשחקנים יוכלו לשוטט בהן ולדבר עם חברים אחרים בעזרת דמות מאוירת מותאמת אישית. העולם הווירטואלי של סוני, Home, יושק בהמשך השנה והגישה אליו תתבצע דרך קונסולת פלייסטיישן 3 של החברה. מיקרוסופט תפתח עולם וירטואלי לקונסולת Xbox 360 ב-19 בנובמבר.

העולמות של שתי החברות צפויים להזכיר את סקנד לייף, העולם הווירטואלי הוותיק למחשב האישי, שמאפשר למשתמשים לעצב להם דמות לפי טעמם ולבנות חפצים, בניינים ואפילו ערים. הם ישמשו בעיקר לשיחה ולהיכרות ויכללו פונקציות של רשתות חברתיות. המשתמשים יוכלו לעצב לפי טעמם את המראה החיצוני של הדמויות שלהם, כולל הבעות הפנים והביגוד. העולם הווירטואלי של מיקרוסופט יותאם למדינות ולשפות שונות, אולם לדברי החברה, שחקנים מאזורים שונים בעולם יוכלו לתקשר זה עם זה.

גוגל, יריבתה הגדולה של מיקרוסופט בתחום החיפוש האינטרנטי, מפעילה עולם וירטואלי למחשב האישי בשם Lively. העולם של גוגל, שנפתח בגרסת נסיון ביולי, טרם זכה לפופולריות משמעותית. מספר חברות ביפן מפעילות עולמות וירטואליים שמשמשים כתחליף לרשתות חברתיות בסגנון פייסבוק.

חדר צ חדר צ'ט של Google Lively | צילום מסך: lively.com חדר צ

ריוג'י אקאגאווה, מפיק בחטיבת המשחקים של סוני, אמר כי סוני שכרה את שירותיהן של 24 חברות לעיצוב משחקים כדי שיספקו תוכן גרפי ומשחקי ל"Home". לצורךך זה העולם הושק בגרסת נסיון מוגבלת במהלך הקיץ. סוני עדיין לא נוקבת בתאריך השקה לגרסה המלאה של השירות.

לדברי אקאגאווה, העולם של סוני יאפשר למשתמשים להתחפש לדמויות מהמשחקים הפופולריים ביותר של החברה. הוא הוסיף כי "Home עומד לכלול נופים יפהפיים, עם גרפיקה תלת-מימדית באיכות גבוהה".

ג'ון שאפרט, סמנכ"ל הגיימינג של מיקרוסופט, אמר כי העולם של מיקרוסופט יהיה מגוון יותר ויתפקד כשער לצורות שונות של בידור, כולל צפיה בסרטים וביקור במסיבות וירטואליות. "המטרה שלנו היא להפוך את חוויית האקסבוקס לחזותית יותר, קלה יותר לשימוש, כיפית יותר וחברתית יותר", אמר שאפרט. "התמקדנו הרבה בחברים ובחוויות אחרות מחוץ למשחקים".

מיקרוסופט דיווחה ביום חמישי על הצלחה גדולה לקונסולה שלה ביפן, לאחר שמחירה של הקונסולה הוזל משמעותית. בשנים האחרונות התקשתה החברה האמריקאית להתמודד עם המתחרות המקומיות במזרח אסיה, אך בספטמבר היא עברה לראשונה את סוני במכירות חודשיות של קונסולות ביפן, ושאפרט דיווח שהיא אף חוששת ממחסור במוצרים בהמשך.

תגיות