אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברות התעופה של הודו מבקשות סיוע חירום של מיליארד דולר צילום: בלובמרג

חברות התעופה של הודו מבקשות סיוע חירום של מיליארד דולר

נציגי התאחדות חברות התעופה, שחלקן נמצאות על סף קריסה, פנו לממשלה בבקשת סיוע. הפסדיהן צפויים להגיע לכשני מיליארד דולר עד סוף השנה. בעלי החברות דורשים להוריד את מחירי הדלק הסילוני ואת מסי הנמל והודיעו כי בינתיים יסגרו מספר נתיבים לא רווחיים

12.10.2008, 12:15 | סוכנויות הידיעות

התאחדות חברות התעופה של הודו (FIA) פנתה לממשלה המקומית בבקשת סיוע חירום בסך 50 מיליארד רופי (כ-1.033 מיליארד דולר). בפנייתם הרשמית נאמר, כי החברות מצויות בקשיים פיננסיים ומתקשות לגייס מימון לפעילותן על רקע משבר האשראי הגלובלי.

נציגי ההתאחדות מסרו, כי תחרות גוברת בשוק התעופה, עלויות גבוהות וירידה במספר הנוסעים, הביאו להפסדים גבוהים עמם הם נאלצים להתמודד. לפי הערכות לא רשמיות, ההפסדים של שבע החברות המאוגדות ב-FIA, בהן אייר אינדיה, ג'ט אירליינס ואחרות, צפויים להגיע לקראת סוף 2008 לכשני מיליארד דולר.

במקביל, הציעו בהתאחדות חברות התעופה לממשלה ההודית, לנקוט במספר צעדים אשר יחלצו את הענף כולו מהמשבר אליו הוא מדרדר. בין היתר, מבקשים בהתאחדות להוריד את היטלי הדלק הסילוני ואת מסי הנמל. אך עד שיוחלט אם תינתן לחברות איזשהי חבילת סיוע, הודיעו כמה מהן כי יפסיקו חלק מהטיסות ויסגרו מספר נתיבים לא רווחיים.

מטוס של ג מטוס של ג'ט אירוויס. הדלק מהווה 50% מההוצאות | צילום: בלובמרג מטוס של ג

לפני כשבועיים התריע ג'יובאני ביסיגנני, מנכ"ל יאט"א (ארגון חברות התעופה הבינלאומי), במפגש שערך בבירה ניו-דלהי, כי שוק התעופה ההודי צפוי לספוג פגיעה שתהא בין הקשות בעולם על רקע משבר האשראי ומשבר התעופה הצפוי בעקבותיו.

"בביקורי הקודם בהודו ב-2005 הבהרתי שחלום התעופה ההודי, הבנוי על ליברליזציה של השוק והזמנות של כלי טיס חדשים, עלול להפוך לחלום בלהות", אמר ביסיגנני, "מספר נושאים דרשו טיפול מיידי, בהם צמצום עלויות, שיפור תשתיות התעופה במדינה ואימוץ סטנדרטים גלובליים. דבר מאלו לא נעשה, וכיום המצב קריטי".

"הודו היא בין המקומות היקרים ביותר בעולם לקניית דלק סילוני", אמר מנכ"ל יאט"א, "באוגוסט היה יקר יותר ב-58% לרכוש דלק במומביי לטיסות פנים, מאשר בסינגפור לטיסות בינלאומיות". הוא ציין כי הדלק הוא הגורם המשמעותי ביותר המשפיע על רווחיות, כאשר בעוד הוא מהווה 36% בממוצע מסך עלויות התפעול של הענף בעולם, למספר מובילים הודיים הוא מהווה מעל 50% מההוצאות.

תגיות