אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרטנר מחקה את הזכרונות, הלקוח יקבל 500 דקות שיחה

פרטנר מחקה את הזכרונות, הלקוח יקבל 500 דקות שיחה

בית המשפט לתביעות קטנות פסק כי פרטנר לא תפצה כספית את הלקוח, אך תעניק לו 500 דקות שיחה כדי לשחזר את זיכרונותיו

15.10.2008, 14:47 | איתי הר אור

מי לא מכיר את חרדת אבדן הזכרונות בעת שדרוג, החלפה או תיקון של טלפון  סלולרי. בית המשפט לתביעות קטנות ברחובות, שדן בעניין זה, פסק בתחילת השבוע, כי לקוח שאיבד את רוב זכרונותיו לאחר החלפת מכשיר, לא יפוצה בפיצוי כספי, אלא יקבל הטבה של 500 דקות שיחה, שיוקדשו, אם ירצה, לשחזור זכרונותיו.

מרכז שירות לקוחות פרטנר. "השחזור כרוך בעבודת פרך", צילום: עמית שעל מרכז שירות לקוחות פרטנר. "השחזור כרוך בעבודת פרך" | צילום: עמית שעל מרכז שירות לקוחות פרטנר. "השחזור כרוך בעבודת פרך", צילום: עמית שעל
התובע, אורי לן, ייחס לחברת פרטנר, מפעילת רשת הסלולר Orange, רשלנות חמורה, אשר הסבה לו עגמת נפש רבה, וטען לפיצוי כספי של כ 18 אלף שקל. לן טען, כי בחודש נובמבר 2007, לאחר שהטלפון הנייד שלו שודרג, בדק את המכשיר החדש בביתו, וגילה לתדהמתו כי בזכרון המכשיר החדש קיימים רק כ- 30 מספרי טלפון בלבד, מתוך 130 מספרי טלפון אשר היו קיימים במכשיר הישן.

טען לין, כי בין מספרי הטלפון שאבדו היו מספרים רבים של אנשים העובדים בחו"ל, עמיתים למקצוע, קשרים חברתיים שונים שיצר לאורך שנים, אנשי קשר עסקיים הקשורים לעבודתו וכן מספרי טלפון ישנים, שהשימוש בהם לא היה יום-יומי, וכי רבים ממספרי הטלפון האבודים לא ניתנים לשחזור ואלה הניתנים לשחזור- שחזורם כרוך בעבודת פרך ובבזבוז זמן וכסף.

פרטנר טענה כי אין היא אחראית על מה שאירע לאחר שהתובע בדק ועזב את מרכז השירות, והוסיפה כי היא ניסתה לאתר את המכשיר הקודם אך המכשיר לא נמצא. בנוסף, הסבירה פרטנר, כי במעמד ביצוע השדרוג, היא ביצעה העתקה של הזכרונות שהיו מצויים במכשיר הראשון, והתובע, אשר בדק את המכשיר החדש עם מסירתו לידיו, לא יכול היה להוכיח שמה שהועתק לא היו כל הזכרונות.

עוד טענה פרטנר כי האחריות חלה על התובע בכך שלא בדק היטב את הטעון בדיקה ולא דאג לגבות את המידע המאוחסן מהמכשיר הקודם למכשיר החדש.

בית המשפט פסק כי התובע לא הוכיח שהיו במכשיר הקודם 130 מספרי טלפון ושכל המספרים האלה הם כה חשובים ושהוא עצמו לא יכול לשחזר אותם. בית המשפט הוסיף כי "המקרה הוא מקרה מצער וייתכן שבעת השדרוג אכן אבדו לתובע מספרי טלפון, ברם התובע לא הוכיח מהו מספר זה והתובע לא הוכיח, שקיים קושי לשחזר אותם מספרים על ידי שיחות טלפון נוספות לשם איתור המספרים האבודים".

בסופו של דבר, נפסק לתובע פיצוי של 500 דקות שיחה ללא תשלום, שבעזרתם יוכל התובע לשחזר את הזכרונות.

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
הוא צודק. שתכבדו וישבו הם וישחזרו את המספרים
לא מספיק מחקו לו מספרים (מילא אם היו מוחקים את כולם הוא היה שם לב מיד, איך הוא אמור לשים לב אם נמחקו רק חלק מהמספרים?), עשו טעות, עכשיו ה-ו-א צריך לשבת ולהתקשר למיני מספרים עלומים? כאילו, סבלת? בהצלחה, הנה יש עוד קצת סבל. קרה לי אותו המקרה עם אותה החברה בסניף ביל"ו ברחובות. חצופים. בניגוד אילו קיבלתי פיצוי יותר גבוה. כל כך התאכזבתי מאורנג', אחרי שנים. הם כל כך התנערו מהפאשלה שלהם (טעויות קורות - רק עשו טובה, קחו אחריות). עברו חודשים עד שפיצו אותי, וגם אז זה היה אחרי שיחות חוזרות ונשנות, התנערויות של החברה מהבטחות קודמות, התפתלויות והתפלפלויות על גובה הפיצוי שהובטח. ועל מה דובר? על כמה מאות שקלים בודדים שמהם הם ניסו שוב ושוב להוציא עוד 20ש"ח. בסוף עבר.
עמית  |  16.10.08
11.
כלקוח עסקי ברשת אורנג - לא נותנים לך לברוח
החברה איבדה ממזמן את מעמדה כחברה נורמאלית, חברה של שקרנים וגנבים, 3 ימים לתקן מכשיר טלפון וגם מחזירים את המכשיר מקולקל עם אותם תקלות אפילו את המחשבון הם מחקו לי מהטלפון אסור לקנות מכשירי טלפון מחברות הסלולר. ד"א בנוסף להכל אורנג מערימה קשיים - 14 אלף שקל קנס התנתקות פשוט בושה
לברוח מהר מאורנג  |  16.10.08
לכל התגובות