אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירידה של 1.2% במכירות הקמעונאיות בארה"ב בספטמבר צילום: בלומברג

ירידה של 1.2% במכירות הקמעונאיות בארה"ב בספטמבר

לפי ההערכות, הירידה חלה עקב הדאגה הגוברת של הצרכנים מאבדן מקומות עבודה, ירידת ערך הבתים ומחנק אשראי

15.10.2008, 16:01 | בלומברג

 המכירות הקמעונאיות בארה"ב נפלו בספטמבר ב-1.2% לעומת אוגוסט, השיעור החד ביותר מזה שלוש שנים. כך מעלים נתונים שפרסם הבוקר משרד המסחר האמריקאי.

ההערכה היא כי הירידות הן תוצאה של הדאגה הגוברת של צרכנים בארה"ב מאבדן מקומות עבודה וירידת ערך הבתים, וממחנק אשראי. גם באוגוסט חלה ירידה של 0.4% במכירות הקמעוניות לעומת יולי. המכירות ללא נתוני מגזר הרכב ירדו ב-0.6%. המכירות בארצות הברית יורדות זה שלושה חודשים רצופים.

מכירות המכוניות ירדו ב-3.8% ויצרני הרכב הגדולים אמרו שהם אינם צופים התאוששות בעתיד הקרוב. מכירות הרהיטים והבגדים ירדו ב-2.3% והאמריקאים מקצצים גם בביקורים במסעדות ובברים, שם התנועה ירדה ב-0.5%.

אנליסטים צופים שהנפילות בשוקי המניות עלולות לגרום לצרכנים לקצץ עוד יותר בהוצאות, לדחות חופשות או רכישת מכונית חדשה, ובכך להחמיר עוד יותר את המיתון הצפוי. הרשתות הקמעונאיות מתכוננות כעת לתחילת עונת החגים, שבה מתבצעים עד 35% מהמכירות של השנה כולה.

בדו"ח נפרד אמר משרד העבודה האמריקאי כי המחירים ליצרן בארה"ב ירדו ב-0.4% בספטמבר. מדד היצרנים במדינת ניו יורק נפל לשפל של 24.6- נקודות באוקטובר, הנמוך ביותר מאז נוסד המדד ב-2001.

תגיות