אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"רכישות הרכב הפרטיות עוד לא מושפעות מהמשבר" צילום: בועז אופנהיים

"רכישות הרכב הפרטיות עוד לא מושפעות מהמשבר"

מומחה הרכב שחר זיו מקבוצת רו"ח זיו האפט צופה פגיעה בחברות הליסינג. "עסקים גדולים לא יזדרזו להחליף ולשדרג את ציי הרכב". המגזר הפרטי יאט את הרגלי הקנייה רק כשהשכר יתחיל להישחק

16.10.2008, 08:45 | תומר הדר

המשבר הכלכלי מתחיל להשפיע על ענף הרכב והיבואנים כבר מתחילים להרגיש היחלשות של תנועת הלקוחות באולמות התצוגה. שחר זיו, שותף בכיר בקבוצת רואי החשבון והייעוץ העסקי זיו האפט, מתמחה בניתוח ענף הרכב ומייעץ לכשליש מיבואני הרכב בישראל. לדבריו, שוק הרכב בישראל אכן ייכנס למיתון, אך השפעת המיתון תשתנה בהתאם לאופיו של הצרכן.

"הגורם הדומיננטי ביותר מבין מאפייני שוק הרכב הישראלי הוא מספר המשתמשים", מסביר זיו. "בישראל נוספים מדי שנה 35 אלף בתי אב שזקוקים לאמצעי נסיעה כלשהו, ועבור רובם התחבורה הציבורית אינה אופציה. המגזר העסקי של שוק מכוניות הליסינג צפוי להיפגע ראשון. גם עסקים גדולים לא יזדרזו להחליף ולשדרג את ציי הרכב שלהם. גל פיטורים אפשרי יאלץ אותם לוותר על מכוניות צמודות ולהחזירן לחברות הליסינג. מחנק האשראי העולמי יקשה על חברות הליסינג להשיג מימון בתנאים שהשיגו בעבר, והן יצטרכו לייקר את עלויות הליסינג ללקוח הסופי".

לדבריו, "במגזר הפרטי ייקח למיתון זמן עד שיחלחל לתודעה. אמנם מבחינה פסיכולוגית חלק מהקונים הפרטיים לא ימהרו לקנות מכונית, אך ההאטה האמיתית בקצב הרכישות של הפרטיים תורגש רק כהשכר הריאלי יתחיל להישחק, באופן שיצמצם את יכולת הרכישה של הלקוח הפרטי".

באשר לשוק המכוניות המשומשות, זיו אינו צופה פגיעה מיידית: "שוק המשומשות לא יסבול בגל הראשון של המיתון, מכיוון שרוכשי מכוניות משומשות מונעים על ידי הצורך המיידי ברכישה, רובם שלא למטרת מותרות. אך אם כל שוק הרכב יאט את פעילותו תורגש ירידה מסוימת בנפח המכירות".

האלמנט שעלול להשפיע יותר מכל על שוק הרכב בארץ הוא שערי המטבעות: "בימים האחרונים השתנו יחסי הכוחות בין היורו לדולר. ייתכן שיבואנים שמשלמים כיום בדולר ייפגעו ולא יוכלו להעניק הנחות לציי רכב.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
פתרון ע"י הממשלה
הדרך היחידה שניתן יהיה להציל את השוק הזה יהיה ביטול המיסים על הרכבים. 2009 זה יקרה. יווצר לובי חזק למדי מול הממשלה לבטל את מיסי הרכב. השוק יתאזן - המחירים יהיו שקולים לאירופה - יותר רכבים חדשים על הכביש - הורדה משמעותית של שוק המשומשות - יותר מכוניות בטוחות ובריאות - פחות גנבות - והמרצה של שוק הרכב. האלטרנטיבה השנייה - קריסה.נפגש במרץ 2009 במרצדס או בעגלה וסוס.
18.10.08
3.
עולמך הצר או ....אתה חולמת - הגשש היו אומרים " ממוחה עליאק"
"המגזר הפרטי יאט את הרגלי הקנייה רק כשהשכר יתחיל להישחק" מה הקשר לשכר??? לקחת פרמטר אחד ולפיו קבעת שההרגלים לא ישתנו - נווווו תהיה רציני.. האם אלה ששכרם לא יפגע קרנות ההשתלמות והפנסיה שלהם לא ישפיעו על הרגלי הרכישה של המכוניות? אלה שהשקיעו בבורסה ותכננו לקנות ואל נשאר להם עם מה הרגלי הקניה שלהם לא ישתנו? האם ירידת המחירים של כל ענף המכוניות בארה"ב ובאירופה וכמובן כל שוק הרכב יצרנים וכולי לא ישפיע???? כמו כל דבר רע שנוצר ממיתון הכל ירד גם המכוניות יושפעו ולא רק הרכישות באמצעות ליסינג!!! זו לא נבואה זו פשוט המציאות!!!
" לא מומחה"  |  17.10.08