אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נחת ללבייב: הקטע המערבי של כביש 431 ייפתח בשבוע הבא צילום: עמית שעל

נחת ללבייב: הקטע המערבי של כביש 431 ייפתח בשבוע הבא

מדובר בקטע המערבי של הכביש מנתיבי אילון דרום בראשון לציון עד מחלף ראשונים. דניה סיבוס של לבייב תקבל את מענק ההקמה שהובטח לה מהמדינה

16.10.2008, 15:06 | גיא מי-טל

כביש 431 שהוקם על ידי חברת דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל שבבעלות לב לבייב יפתח בחלקו בשבוע הבא.

כביש 431. לב לבייב יגיע לפתיחה, צילום: עמית שעל כביש 431. לב לבייב יגיע לפתיחה | צילום: עמית שעל כביש 431. לב לבייב יגיע לפתיחה, צילום: עמית שעל

מדובר בקטע המערבי של הכביש מנתיבי אילון דרום בראשון לציון עד מחלף ראשונים שבין ראשון לציון לנס ציונה. אורכו הכולל של הכביש מנתיבי איילון עד לכביש ירושלים תל אביב בכניסה למודיעין הוא כ-22 ק"מ.

הקמתו אמורה להסתיים עד לינואר 2009, אך נראה כי סלילתו תושם קודם לכן. כבר עתה פועל מחלף ענבה ובשבוע הבא ייפתח הקטע המערבי המדובר.

כך תוכל דניה סיבוס להנות מוקדם יותר ממענק ההקמה שמגיע לה על פי תנאי המכרז וכן מהתשלום שתקבל מהמדינה על כל רכב שייסע על הכביש.

לפתיחת הכביש בשבוע הבא יגיע גם לבייב עצמו מלונדון וישתתף שר התחבורה, שאול מופז בכירים באוצר ומנכ"ל מע"צ אלכס וי'זניצר. לבייב צפוי לרוות מעט נחת מפתיחת הכביש שעד כה הסב לאפריקה ישראל הפסדים כבדים. זאת בנוסף למחיקות העצומות במניות החברה בעקבות המפולת בבורסה.

מאז זכתה דניה סיבוס במכרז להקמה, סלילה תפעול ותחזוקה של הכביש לתקופה של 25 שנה בהיקף של 1.8 מליארד  שקל הוא הסב לה הפסדים בסך 149 מיליון שקל בעיקר בגלל העליות החדות בתשומות הבניה. 

בנוסף לכך רכשה החברה ציוד אלקטרוני לשילוט הכביש בסכום של למעלה מ-10 מיליון שקל, אך רק לאחר אספקת הציוד התברר לדניה סיבוס כי הוא אינו עומד בתקנים המחמירים של משרד התחבורה, והציוד נפסל בחלקו על ידי מע"צ.

בשבועות האחרונים מנהלת דניה סיבוס מו"מ עם החשב הכללי באוצר בנסיון להגיע לפשרה בנוגע לפיצוי כספי שיצמצם את הפסדי החברה. 

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
הכביש הזה אכן 100% בזכות זליכה (נתניהו)
למרות שאני אישית לא במחנה של נתניהו צריך להיות ישר ואמיתי- את צורת המכרז הזה הגה וביצע ירון זליכה. ולמרות שהכביש עבר טלטלות לא מעטות- כנראה שזה המודל לעבוד כלומר במימון חיצוני ללא אגרה. לקח למדינה לבנות כביש דומה - איילון- במשך 30 שנה. ואת זה בנו בזמן שיא של 3 שנים. 22 ק"מ, 10 מחלפים, רצועת רכבת ועוד.
צביקה החשמלי  |  19.10.08
10.
תגובה ל-6
שטח "ירוק" ??? גם אם יסגרו את הקטע בין רמז לצומת עין הקורא עדין השטח הוא בין העמוסים במדינה הצטלבות של הכבישים : 4,42,431,כביש הגישה לפלמחים ועוד ? מהר מאוד השטח הירוק יהפך לבנוי השינוי היחיד הוא אולי גן הגתות בצומת מרכז בן גוריון שיגדל ע"ח הכביש שיתבטל, אה כן שכחתי ע"פ תוכניות המתאר באזור הירוק צריכה לעבור הרכבת הקלה שתחבר את רכבת ראשונים עם המכללה למנהל ואילון. אז ירוק....... תשכח מזה .....
יואב  |  18.10.08
9.
ל8 ו 5
ל8 - יחסי העבודה בדניה סיבוס ויחסה לקבלני המשנה הם לא עיניינו של הציבור, כל עוד הכביש נפתח בזמן וגם חוסך כסף למדינה. ל5 - אם מע"צ היתה מבצעת את הפרוייקט, היו מסיטים כספים ממנו למקומות אחרים ובונים אותו בשיטת הסלאמי או המקטעים ואין סיכוי שהכביש היה נסלל בפחות מ10 שנים. גם אז הוא היה פחות איכותי ובנוי ממקטעים לא אחידים.
יואב , נס ציונה  |  18.10.08
לכל התגובות