אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ענקית האלקטרוניקה הסינית Haier שוקלת לפתוח מרכז מו"פ בישראל צילום: בועז אופנהיים

ענקית האלקטרוניקה הסינית Haier שוקלת לפתוח מרכז מו"פ בישראל

סגן נשיא Haier יו זידה, שביקר בישראל כדי לקדם את מכירות המוצרים הלבנים של המותג, אומר לכלכליסט כי 2009 תהיה שנת הפריצה של החברה בארץ. "הפילוסופיה שלנו היא לפנות לשווקים הכי קשים"

19.10.2008, 08:56 | גולן חזני וגלי ברגר

האולימפיאדה בבייג'ינג היתה אירוע משמעותי עבור מותגים סיניים רבים, אבל נראה שאף אחד לא השקיע בה כמו המותג הסיני Haier. החברה שילמה 300 מיליון שקל עבור הרישיון לשימוש בלוגו ופי שלושה־ארבעה על הפעילויות סביב האולימפיאדה. מדובר, בין היתר, בתחרויות ספורט שהועברו בשידור חי על מסכים בתחנות ובקרונות הרכבת התחתית, 40 מטר מתחת לפני הקרקע, ועל מסכי ענק שהוצבו ברחובות, כולם תוצרת Haier.

חודש אחרי האולימפיאדה בא לראשונה לישראל יו זידה, סגן נשיא החברה ומנהל המחקר והפיתוח שלה. מטרת הביקור היתה קידום התוכנית של Haier להקמת מרכז מחקר ופיתוח בישראל, ולצורך כך קיים פגישה עם שר התמ"ת אלי ישי. זידה היה גם אורחו של צביקה גיור, מנכ"ל ניופאן, המחזיקה בזיכיון ליבוא המותג, כדי לבחון כיצד לקדם את מכירות המוצרים הלבנים של Haier (מקררים, מכונות כביסה ומזגנים) בישראל, וכן בא גם כדי ללמוד עלינו. בישראל, מדינה של 7 מיליון תושבים, אולי קשה למצוא את הדמיון לסינים, אבל זידה דווקא מוצא כזה.

"ישראל היא שוק מיוחד במזרח התיכון", אומר זידה בראיון בלעדי ל"כלכליסט". "היהודים הם עם מאוד חכם בעינינו, ויש אצלנו חשיבות עצומה להיסטוריה של העם היהודי. אם נהיה במקום כזה, נוכל לקבל תובנות גם לגבי מקומות אחרים בעולם. מעבר לכך, ישראל ידועה ברמת הטכנולוגיה הגבוהה שלה. נוסף על כך, מאחר שישראל היא ארץ קולטת עלייה, בעיקר ממדינות מזרח אירופה, הרי שאם נצליח לגלות כאן את הצרכים של האנשים, זה ישפר את המכירות במדינות אחרות. זו הסיבה שאנחנו רוצים להקים כאן מרכז מו"פ.

"היתה לנו פגישה טובה עם השר ישי"

 

"המטרה מבחינתי", אומר זידה, "היא להכיר את השוק אצלכם, שהוא מאוד תחרותי, להכיר את הצרכים של הצרכן הישראלי, ולתת לניופאן פתרונות כדי להגדיל את נתח השוק שלנו בישראל. אני מדבר על בנייה של קו מוצרים רחב יותר שמתאים לצרכים הישראליים. סיירנו גם ברשתות השיווק וראינו שהמחירים מאוד תחרותיים בישראל. בהתאם לכך יוגדלו גם תקציבי הפרסום בשנים הבאות".

Haier מחזיקה מרכז אירופי באיטליה, ואילו בחמש מדינות אירופיות אחרות היא פועלת באמצעות חברות־בנות. ביתר המדינות היא פועלת באמצעות משווקים מקומיים, כמו בישראל. מרכזי מו"פ יש ל־Haier בסין, בארצות הברית וביפן, ובמקביל לישראל היא בוחנת פתיחה של מרכזים בעוד מקומות, דוגמת קוריאה.

איך מתקדמת התוכנית להקמת מרכז מו"פ בארץ?

"היתה לנו פגישה טובה עם השר אלי ישי. קיבלנו סקירה על האופציות השונות העומדות לפנינו. הוחלט על הקמת צוות מקצועי בראשות בועז הירש מצד משרד התמ"ת, וצוות מיוחד מצד Haier, שייכנסו לדיונים קונקרטיים יותר. הסיכוי שהמרכז יוקם גדול".

Haier החלה לפעול ב־1984 כמפעל מקררים במקומו של מפעל קטן וכושל, ואת החברה הוביל צ'אנג רואימין, המשמש מנכ"ל גם כיום. זידה שימש מנהל המו"פ של החברה כאשר ב־1990 נפלה בה ההחלטה לייצר מוצרי חשמל נוספים. "הפילוסופיה שלנו היא לפנות דווקא לשווקים הכי קשים, ששם הדרישות לאיכות הן הכי מחמירות, מתוך מחשבה שאם נצליח שם, נוכל להצליח בכל העולם. הדגש שלנו הוא על חדשנות, על איכות ועל שירות", הוא אומר.

האם אתם מרוצים מרמת כניסת הטלוויזיות שלכם לשוק הישראלי, ומה הציפיות שלכם מקו המוצרים הלבנים?

"ניופאן עשתה את כל הדרוש כדי להבטיח את שביעות הרצון של Haier כאן ואנחנו סומכים עליה. זו הזדמנות טובה עכשיו לשפר את הקשר בין המדינות ולהכניס את קו המוצרים הלבנים. 2009 צריכה להיות מבחינתנו שנת הפריצה של המוצרים הלבנים".

מתעניין גם בחברות הייטק ישראליות

Haier אינו המותג הסיני היחיד בארץ. Hisense נכנס לישראל לפני כמה חודשים על ידי מקימי AM:PM, ומציב תחרות נוספת בתחום המסכים. "אנחנו מקדמים בברכה את הכניסה של מותגים סיניים נוספים", אומר גיור. "זה ישפר את המיצוב של המותגים הסיניים בארץ, ובראשם Haier".

זידה עצמו אינו נראה כה שלו מההשוואה ל־Hisense, שהודיעו כי הם מתכוונים להוביל את שוק המסכים בישראל. למעשה, האיש השקט, שלאורך כל הראיון לא חש בנוח לדבר באנגלית ונעזר באחת העובדות שלו בתרגום, מדבר בלהט ונעזר בתנועות ידיים גדולות: "זה כמו במשחקים האולימפיים. כולם רוצים לקבל מדליית זהב, אבל רק אחד יכול. הם יכולים לדבר, אבל בשטח מדליית הזהב תישאר שלנו. טבעי שכל שחקן רוצה להיות מספר אחת".

פרט למרכז המו"פ שאולי יוקם כאן בעתיד, ב־Haier מחפשים גם סטארט־אפים וחברות הייטק ישראליות שייתנו להם פתרונות.

עם אילו חברות הייטק ישראליות אתם בשיתוף פעולה?

"Waves - קנינו מהם טכנולוגיה לשיפור הסאונד בטלוויזיות הדולבי. יש תהליכים עם עוד חברות הייטק".

תגיות