אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החברה להגנת הטבע: לעכב את פתיחתו של כביש 431 צילום: עמית שעל

החברה להגנת הטבע: לעכב את פתיחתו של כביש 431

לטענת החברה העבודות גרמו לפגיעה בשטחים הפתוחים ובאזורים לשימור והיא דורשת ממעצ לשקמם לפני פתיחת הכביש לתנועה

21.10.2008, 11:19 | גיא מי-טל

החברה להגנת הטבע דורשת לבטל מחרתיים (ה') את טקס פתיחת חלקו המערבי של כביש 431 בראשון לציון שבנתה חברת דניס סיבוס בבעלות לב לבייב.

לטענת החברה העבודות גרמו לפגיעה בשטחים הפתוחים ובאזורים לשימור והיא דורשת ממעצ לשקמם לפני פתיחת הכביש לתנועה. "למרות האינטרס הציבורי בפתיחת הכביש, הרי שהאינטרס הציבורי בשמירת ערכי הטבע והנוף גוברות על האינטרס בפתיחתו", נכתב מהחברה להגנת הטבע למעצ.

לבייב אמור להשתתף בטקס בהשתתפות שר התחבורה, שאול מופז. הקמת הכביש הסבה לדניה סיבוס וללבייב הפסד של למעלה מ-150 מיליון שקל. בנוסף ציוד אלקטרוני שרכשה החברה בכ-15 מיליון שקל נפסל לשימוש כי לא עמד בתקן. כך שפתיחתו אמורה להיות רגע של מפנה ונחת ללבייב, שבו יתחיל לקבל הכנסות מהכביש.

לאחר השלמת הכביש כולו, תקבל אפריקה ישראל כ-500 מיליון שקל כמענק הקמה. עם פתיחת חלקו המערבי היא צפויה לקבל חלק מהכסף. בנוסף תקבל החברה, על פי תנאי הזיכיון 120 מיליון שקל לשנה, למשך 22.5 שנים עבור התפעול והאחזקה של הכביש וכן תהנה החברה מהכנסה של 2 אג' עבור כל ק"מ שרכב ייסע על הכביש. כלומר, כחצי שקל על רכב שייסע לכל אורכו של הכביש - 22 ק"מ.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
הדבר הכי טוב בתשתיות שקורה לנו באזור המרכז
אני מחכה כבר בקוצר רוח לפתיחת הכביש בעם אני רוצה לצאת לכביש 6 ,או שאני רוצה לצאת לכיון אשדוד או חולון, אני ניכנס מדי פעם דרך החסימות בכביש לכיונים אלו ואני מיתפעל ממערכת הכבישים האיכותים שבנו כאן,,אז שיפתחו כבר,,
רוגר , ראשון לציון  |  26.10.08
4.
הערה ל-3
תושב נווה הלל היקר אתה חוטא בטיפשות רבה. את הכביש יפתחו בכל מיקרה וככול שתעשה יותר רעש מחיר הנכס שלך ירד. נכון להיום ולדעתי הצנועה אין שינוי במצב וגם את הקידמה אין אפשרות לעצור אבל כישראלים מצויים מקטרים כל הזמן שהממשלה והרשיות לא מטפלות מספיק בתשתיות הלאומיות עד שזה מגיע לפינה הקטנה שלנו אוי אוי אוי ואני בטוח שגם אתה תהנה מהכביש, וכאמור כמו בכל העולם הנאור הכביש יעלה את ערכם של הנכסים סביבו . בקיצור שב בשקט.וחוץ מיזה 2 צודק מאוד
AS-VN  |  22.10.08
3.
ל1
אם לא יהיו רווחים בתשתיות ציבוריות, אף חברה עסקית לא תשתתף בהם. מן הסתם אפריקה ישראל נכנסה לפרוייקט כדי לצאת ברווח כלשהו. וגם עם ישראל הרוויח מכך שהכביש הושלם בזמן שיא ובמקטע אחד ולא בחלקים. רק להשוואה, את נתיבי איילון כביש באותו האורך ובאותה הרמה שנבנה ע"י המדינה לקח 30 שנה לבנות והוא עדיין לא הושלם. כולם מרוויחים כאן, גם הנהגים וגם היזם.
ירון  |  22.10.08
לכל התגובות