אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הוועד האולימפי: "אנחנו חסינים בפני המשבר העולמי" צילום: רויטרס

הוועד האולימפי: "אנחנו חסינים בפני המשבר העולמי"

למרות שחלק מהספונסרים של ה-IOC הזהירו שהם לא מחוסנים מהמשבר הפיננסי, גרהארד הייברג, האחראי על השיווק בוועד, טוען שהדבר לא צפוי להשפיע על הגוף האולימפי

22.10.2008, 13:45 | אוריאל דסקל

הוועד האולימפי העולמי (IOC) לא מצפה לאבד הכנסות מחסויות בעקבות משבר האשראי העולמי, למרות שספונסרים מרכזיים של הוועד נפגעו לאחרונה מהמשבר.

חלק מהספונסרים של ה-IOC, כגון ויזה, הזהירו שהם לא מחוסנים מהמשבר הפיננסי, אבל לפי גרהארד הייברג, האחראי על שיווק ה-IOC, הדבר לא צפוי להשפיע על הגוף האולימפי. "אני לא מאמין שהמשבר הפיננסי יפגע ב-IOC", אמר הייברג. "אני חושב שאנחנו במצב טוב".

הכנסות הוועד האולימפי מהסכמי חסות ומכירת זכויות שידור בין השנים 2005-2008 עמדו על 3.5 מיליארד דולר. כ-866 מיליון דולר הגיעו מתוכנית החסויות של ה-IOC (טופ ספונסרס) - ספונסרים כגון קוקה קולה, ויזה, פנסוניק, מקדונלד'ס וסמסונג.

הייברג ציין כי ההכנסות מה"טופ ספונסרס" ימשיכו לצמוח ויעברו את סף המיליארד דולר בין השנים 2009-2012 – צמיחה של כ-15%. "אמרתי שהתוכנית ל-2012 היא לעבור את סף המיליארד דולר וזו עדיין המטרה", אמר הייברג.

הייברג הוסיף עוד שה-IOC ממשיך לחפש ספונסרים נוספים וציין כי "השיחות ארוכות יותר בגלל המשבר הפיננסי". "עד 2012 אנחנו מעוניינים ב-10 עד 12 ספונסרים", אמר הייברג, "כרגע אנחנו עם 9".

ז'אק רוג, יו"ר ה-IOC, ציין שהוא מאמין כי האולימפיאדות הבאות בוונקובר (חורף 2010) ולונדון (קיץ 2012) לא צפויות להיפגע בצורה קשה מדי בגלל המשבר הפיננסי. לפי רוג, הכנסות שתי האולימפיאדות הבאות כבר גדלו ב-50% ביחס לשתי האולימפיאדות הקודמות (בטורינו ובייג'ינג) ויעמדו על כ-3.8 מיליארד דולר.

תגיות