אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רבוע כחול תשקיע 30 מיליון שקל בתת רשת חדשה צילום: איציק בירן

רבוע כחול תשקיע 30 מיליון שקל בתת רשת חדשה

הרשת, שתהיה בפורמט רשת מוזלת, תכלול 36-38 סניפים ותתפרס על 120 אלף מ"ר; בכוונת החברה להחדיר מותג פרטי לסניפים, בדומה לשופרסל

25.10.2008, 12:02 | גלי ברגר

רבוע כחול תשקיע כ-30 מיליון שקל בשנים 2008 ו-2009 בהחדרת תת רשת חדשה. כך הודיעה החברה אתמולי לבורסה. הרשת תכלול 36-38 סניפים ותתפרס על 120 אלף מ"ר - כשליש מהשטח המסחרי של החברה, מה שאומר שמדובר בנתח מהותי מפעילות החברה.

הרשת החדשה תהיה בפורמט hard discount - כלומר רשת זולה, והיא תוקם על בסיס סניפי מגה ושפע שוק שיוסבו לפורמט החדש.

עוד דיווחה החברה כי מכירת רבוע כחול נכסים בתשעת החודשים הראשונים של 2008 הסתכמו ב-3.19 מיליארד שקל לעומת 3.125 בתקפה המקבילה ב-2007 - עלייה של 2% בלבד.

מותג פרטי לסניפים

התוכנית להשקת הרשת החדשה תובא לאישור הדירקטוריון ביום שלישי, כמו גם כוונת החברה להחדיר מותג פרטי לסניפים. בניגוד לשופרסל, שהשיקה לפני שנתיים את המותג הפרטי שופרסל, רבוע כחול מפעילה מותג פרטי רק בסניפי שפע שוק, אך מציעה ללקוחותיה מגוון של מוצרים המיובאים על ידה וייחודיים לרשת, אלא שאינם ממותגים או מזוהים עימה.

מותג פרטי ורשת הארד דיסקאונט אמורים ליהנות מעלייה במכירות דווקא בתקופה של האטה בכלכלה, בה אנשים מחפשים פתרונות זולים יותר.

באוגוסט 2007 השיקה רבוע כחול את תת הרשת "מגה בעיר", שמוצבה כרשת שכונתית אך זולה, בניסיון לשבור את ההנחה כי הלקוחות מוכנים לשלם פרמיה עבור נוחות ובשביל מחיר הם ייסעו מחוץ לעיר. הרשת, שמונה כיום מעל 100 סניפים, נחשבה בחברה להצלחה, אך המחיר היה בשחיקת פורמט מגה – הפורמט הוותיק של החברה שנהנה לאורך שנים מנכסיות מותג מאוד גבוהה.

כיום קיימים כ-36 סניפים מגה ומספר דומה של סניפי שפע שוק, שגם היא סבלה בשנה האחרונה מירידה במכירות עקב האיום המושך בחרם מצד החרדים.

עיקר הסניפים שיוסבו יהיו של מגה, ולא מדובר במהלך קוסמטי בלבד, אלא ככל הנראה בשינוי מהותי. השאלה כעת היא מה יהיה על שני הפורמטים הללו. מבחינה פרסומית ושיווקית עלות התמיכה במותג נוסף גבוהה מאוד, וניתן להניח שאחד מהפורמטים יימחק בעתיד.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
מה כבר יכול להיות יותר זול
אין ספק שהיצרנים לא יתנו לרשת סחורה חינם כך שמחרי המוצרים יהיו קרוב לוודאי זהים למה שהיה עד היום. לכל הספקים ולכל היצרנים יש מחירון אחד שמאפשר להם להרויח. ולא ניראה שמי מהם מתכנן להגרר לרעיון של מחירה במחיר נמוך מהמחירון כי אז אין לא יותר זכות קיום. גם ברשת סופרסל מותג הבית מיוצר על ידי יצרנים מקומיים ונמכר במחיר הריווחי היחיד שהם יכולים לשרוד עימו כיצרניםפ למרות כמויות המסופקות. המחיר של אותו מוצר שלא ממותג סופרסל התיקר במקצת כדי ליצור הבדל מחיר בין השניים כביכול לטובת מותג הבית. רק מוצרים שמיוצרים אצל יצרנים קטנים יכולים להימכר "במחיר נמוך " מאלו המיוצרים על ידי החברות הגדולות. (תנובה, אוסם, קוקה קולה, שטראוס, עלית וכו')
א , שפלה  |  25.10.08
לכל התגובות