אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מעוף הכלולות של ורה וואנג צילום: MCT

מעוף הכלולות של ורה וואנג

האימפריה של ורה וואנג התחילה ברצון ליצור שמלות כלה שיקיות, וכיום היא כוללת בשמים, כלי בית, נעליים ואפילו מזרנים. ראיון בלעדי עם אשה שההשראה ליצירותיה היא נשים בטוחות ויצירתיות

29.10.2008, 08:48 | רונית צין-קרסנטי

ורה וואנג היא כנראה מעצבת שמלות הכלה הידועה ביותר בעולם. אימפריית הכלולות שלה נוסדה לאחר שמאסה בהיצע השמלות הנפוחות והבובתיות לכלות והחליטה ליצור קו שמלות כלה נשיות, מחמיאות ואופנתיות.

בשנת 1990 פתחה את החנות הראשונה במלון קרלייל שבניו יורק וזכתה להצלחה עצומה. מחירי שמלות הכלה בעיצובה הם 2,000-7,000 דולר, ויש גם שמלות ב־18 אלף. בין "כלותיה" המפורסמות: מריה קארי, ג'ניפר לופז, ויקטוריה בקהאם, שרה מישל גלר, שרון סטון, אומה תורמן והולי האנטר. "תמיד אהבתי בגדים, ואמא שלי היתה אלגנטית באופן מיוחד ולקחה אותי לכל תצוגות ההוט קוטור באירופה, כך שגדלתי סביב בגדים. הם התשוקה שלי והידע שלי", היא סיפרה בראיון בלעדי ל"כלכליסט".

וואנג היא בת למהגרים סינים אמידים, שהתחנכה בבתי הספר היוקרתיים ביותר בניו יורק ובסורבון בפריז. בגיל 25 התמנתה לעורכת האופנה הצעירה ביותר בכל הזמנים של מגזין ה"ווג" האמריקאי, תפקיד שאותו מילאה במשך 16 שנים. לאחר מכן עברה להיות מעצבת האביזרים של ראלף לורן, עד שבעלה עודד אותה לפתוח עסק משלה.

ורה וואנג. "להכתיב לאנשים טרנדים וסטייל זה משהו שהוא לא בטבע שלי", צילום: MCT ורה וואנג. "להכתיב לאנשים טרנדים וסטייל זה משהו שהוא לא בטבע שלי" | צילום: MCT ורה וואנג. "להכתיב לאנשים טרנדים וסטייל זה משהו שהוא לא בטבע שלי", צילום: MCT

לאחר שפיתחה את עסקי הכלות, השיקה ב־1994 קולקציה לבגדי נשים, לאחר מכן הוציאה ספר על חתונות מא' ועד ת', שלחה ידה בעיצוב משקפיים, והיום האימפריה של וואנג כוללת שמלות כלה, קולקציית ביגוד Ready to Wear, בגדים לחתן, קולקציה לעיצוב הבית - הכוללת כריות נוי, וילונות, מצעים, נרות, כלי בית וכו' - נעליים, הלבשה תחתונה, בשמים, מזרנים ועוד.

קולקציית החרסינות והקריסטלים שלה כבשה שלושה מקומות מתוך עשרת הפריטים הנמכרים ביותר ברשימות החתונה בארצות הברית לאחר שישה חודשים בלבד, ואם כל זה לא מספיק, עיצבה וואנג סוויטה מיוחדת לירח דבש באתר הנופש היוקרתי Halekulani והיא מעצבת קולקציות של זרים לכלות עם חברת הפרחים FTD העולמית. ב־2005 זכתה בתואר מעצבת השנה לבגדי נשים מ־CFDA, מועצת מעצבי האופנה האמריקאים, וב־2006 זכתה בפרס על מפעל חיים.

קולקציית אביב 2009. בהשראת הפסלת ניקי דה סנט פאל, צילום: Mct קולקציית אביב 2009. בהשראת הפסלת ניקי דה סנט פאל | צילום: Mct קולקציית אביב 2009. בהשראת הפסלת ניקי דה סנט פאל, צילום: Mct
הדבר הכי חושני שאשה יכולה ללבוש

 

להשלמת הטוטאל לוק של הכלה וואנג גם מעצבת בשמים מיוחדים, שמשווקים בארץ בחודשיים האחרונים על ידי חברת שסטוביץ. הבושם הראשון שיצרה הושק ב־2002 והוא בעל ניחוחות פרחוניים. בין מרכיביו ורד בולגרי, פרח קאלה, פרחי מנדרינה, גרדניה ולוטוס. עיצוב הבקבוק זיכה את הבושם בפרס Fifi Awards לשנת 2003. לאחר מכן יצרה וואנג בושם לגבר ואת הבושם האהוב Princess - בושם פרחוני פירותי המועשר בניחוחות וניל ורכיבים מתקתקים. הבקבוק מעוצב בצורת לב, והפקק עשוי ככתר המתפרק לשתי טבעות, שאותן ניתן לענוד. "הייתי מכורה לבשמים כל חיי, וזה היה צעד טבעי עבורי. בושם הוא ביטוי עצמי אישי מאוד, וזכיתי להרבה חשיפה ולהרבה ידע על נשים ועל הדברים שהן רוצות. השאיפה שלי היתה לחבר בין רגשות לבין הנשים שמשתמשות בבושם".

כיצד את יוצרת את הבשמים שלך?

"אני יוצרת בשמים בהשראתן של נשים. בושם הדגל שלי הושפע מהאלגנטיות המודרנית, רציתי שהוא יהיה נשי וחושני. אני חושבת שבושם הוא הדבר הכי חושני שאשה יכולה ללבוש. הבושם פרינסס הושפע מבנותיי, והוא על נשים שמעזות ליצור את הגורל שלהן ולהשיג את המטרות שלהן. לבושם החדש שלי, Look, יש קשר אמיתי לעסקי האופנה שלי, עם הסטייל ועם מצב הרוח, והוא על ביטחון עצמי. אני אוהבת פרחים טריים, ולכן בבשמים שלי תמיד יש הרבה תמציות פרחים, אבל אני גם אוהבת תחכום, ולכן הארומה חייבת להיות חושנית ולבושם צריך להיות סיפור".

את לא נחה לרגע. על אילו פרויקטים את עובדת עכשיו?

"אני תמיד מסתכלת קדימה ורוצה לקדם את העסק שלי יותר ויותר, תמיד שואלת את עצמי מה הדבר הבא. אני מתכוננת לפתיחת החנות הראשונה של ביגוד ה־Ready to Wear בניו יורק בסתיו הקרוב, שעד היום נמכרו ברשתות יוקרתיות, ולהשקת הבושם החדש. באביב האחרון השקתי אתר אינטרנט וב־2009 אפתח שתי חנויות בלוס אנג'לס. אין ספק שאני חיה בשביל העבודה שלי".

מהם מקורות ההשראה שלך?

"כל דבר נותן לי השראה. זה יכול להיות סרט נפלא, ספר, סיפור או מוזיקה. תמיד קיבלתי השראה מאמנות מכל הסוגים ומכל התקופות, לא רק מנקודת מבט ויזואלית אלא גם מנקודת מבט רגשית".

ההשראה לקולקציית הביגוד שלה לאביב 2009 היא ניקי דה סנט פאל, פסלת, ציירת ומפיקת סרטים יהודייה צרפתייה, שבעבודותיה יוצרת עולם דמיוני שבו האשה היא הנושא המרכזי, בסגנון המזכיר ציורי ילדים. "היא יוצרת בעלת דמיון משובח", מסבירה וואנג את מקור ההשראה. "הקולקציה מאופיינת בגזרות מפוסלות ובצדודיות צרות. יש בה צבעים שקופים, אטומים וצבעי אולטרה, ובדים מגוונים, כמו טפטה, טוויל, לורקס, אורגנזה, משי מודפס; פריטים קישוטיים כמו לוחות פאייטים וחרוזים צבעוניים, המעניקים נקודת מבט משוחררת לגזרות הפשוטות; וחרוזים חתוכים בעבודת יד וקמעות עצומים על שרשראות קריסטל. הוספנו שרשראות קריסטל גם לתיקים, לחגורות ולצמידים כדי להעצים את הנונשלנטיות והכיפיות של הקולקציה".

עד כמה את מושפעת מטרנדים או מנסה להכתיב כאלו?

"כמעצבת אופנה כבר 20 שנה, תמיד נמנעתי מלהכתיב לנשים. אני מציעה וממליצה. בעונה הזו אני אוהבת את המשחק בין שקוף לאטום, אבל להכתיב לאנשים טרנדים וסטייל זה משהו שהוא לא בטבע שלי, לא כאדם ולא כמעצבת".

מהו הטיפ שלך לדור הצעיר?

"אני ממליצה להם להתחיל לעבוד אצל מישהו שהם מעריצים לפני שהם פותחים עסק עצמאי. כך הם ילמדו הכל על התעשייה וגם יקבלו על כך תשלום".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות