אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום ראשון: ירידה של עד 50% בממוצע במסירות הרכב באוקטובר צילום: חיים זיו

פרסום ראשון: ירידה של עד 50% בממוצע במסירות הרכב באוקטובר

מנתונים שהגיעו לידי "כלכליסט" עולה, כי המשבר הכלכלי כמו גם תקופת החגים הארוכה, הביאו לירידה ניכרת במספר המבקרים באולמות המכירה. מספר המסירות ירד באוקטובר ב-20% עד 50% בהשוואה לשלושת הרבעונים הראשונים

30.10.2008, 19:35 | ליאור גוטמן

יבואני הרכב יעדיפו, כנראה, לאפסן את נתוני מסירות הרכבים החדשים של חודש אוקטובר עמוק במרתף: מנתונים ראשוניים שהגיעו לידי "כלכליסט" עולה, שמרבית מותגי הרכב ספגו ירידה של 20%-50% בהשוואה לממוצע שנרשם בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, כאשר הדיווחים על המשבר הכלכלי, תקופת החגים הארוכה וההמתנה לירידת המחירים בינואר הקרוב, תרמו כל אחד לצמצום מספר הביקורים באולמות המכירה.

לאחר פתיחה מטאורית בענף, במסגרתה נרשמו מדי חודש עליות של עשרות אחוזים בהיקפי הפעילות, סך מסירות המכוניות החדשות בעשרת החודשים הראשונים של 2008 צפוי, על-פי הערכות, להסתכם ב-175 אלף מכוניות, עלייה של 10% בלבד ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, תסכם, ככל הנראה, את אוקטובר עם קרוב לאלף מסירות, מתוכן 200 מהדגם ההיברידי פריוס. UMI, יבואנית שברולט וקאדילאק, תסכם את תחילת הרבעון הרביעי עם כ-800 מסירות סה"כ ואילו כלמוביל, יבואנית יונדאי ומיצובישי, תסיים את אוקטובר עם כ-800 מסירות מהמותג הקוריאני וכ-400 מזה היפני.

נתונים נוספים שהגיעו לידי "כלכליסט" מצביעים, שמכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי ודודג', תסכם את החודש עם קרוב ל-500 מסירות, 400 מהן מהמותג היפני. יפנאוטו, יבואנית סובארו, תסכם את אוקטובר עם קרוב ל-600 מסירות ואילו טלקאר, יבואנית דייהטסו, תרשום החודש כ-450 מסירות, 110 מהן ממותג הרכב קיה, שנמסרו באמצעות חברת הבת, ריי מוטורס.

חברת מאיר, יבואנית הונדה, תסכם את אוקטובר עם כ-840 מסירות של מכוניות מתוצרת הונדה, 55 דגמי שרד מתוצרת וולוו וכ-11 מכוניות יוקרה מתוצרת יגואר.

 

כדי להתמודד עם המשבר פורסמו לאחרונה מבצעי מכירות אגרסיביים, שהניבו ככל הנראה פירות: צ'מפיון מוטורס לדוגמא, יבואנית פולקסווגן ואאודי, שיצאה במבצע כזה, מדווחת על כ-930 מסירות, 400 מהן ממותג פולקסווגן וכ-320 ממותג סקודה.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
הבעיה העקרית היא המיסוי המופקע - מכונית צריכה לעלות כחודשי שכר ולא כשנות שכר!
רכב משפחתי חדש ברמת בטיחות וגימור גבוהות (מאזדה 6, הונדה סיוויק ספורט, אאודי A4, ב.מ.וו. 3, טויוטה פריוס, פולקסווגן פאסאט וכו') - צריך לעלות 40-80 אלף ש"ח ולא שקל אחד יותר. רכב משפחתי ברמת גימור וביצועים נמוכה (מאזדה 3, טויוטה קורולה, כל יונדאי, גולף, סיויק בסיסית, כל סובארו, סקודה, קיה, שברולט תוצרת דייהו) - צריך לעלות בין 25 ל-60 אלף ש"ח. מרצדס צריכה לעלות 120-250 אלף ש"ח, פורשה 250-350, למבורגיני 500. כל עוד המדינה והיבואנים מוצצים לנו את הדם לאור יום - קצב "מסירת" רכבים חדשים צריך להיות - אפס. זה מה שמגיע לכם וזה מה שמגיע לעם שלא מתקומם על השוד המתמשך בענף הרכב, הדלק, המזון והאלקטרוניקה.
אורי , חולון  |  03.11.08