אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טבע: מכירות הקופקסון באירופה זינקו ב-20% ל-97 מיליון יורו צילום: טל שחר

טבע: מכירות הקופקסון באירופה זינקו ב-20% ל-97 מיליון יורו

השוק האירופי הוא השוק השני בחשיבותו עבור הקופקסון של טבע אחרי השוק האמריקאי. ברבעון השני של השנה מכירות הקופקסון בכל העולם הסתכמו ב-563 מיליון דולר, צמיחה של 29%

31.10.2008, 14:04 | תומר קורנפלד

מכירות תרופת הקופקסון של טבע באירופה עלו ברבעון השני ל-97 מיליון יורו, צמיחה של 20% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מתוצאותיה הכספיות של חברת סאנופי-אוונטיס המשווקת יחד עם טבע את תרופת הדגל של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, בעיקר בשווקי המפתח ביבשת שהם: גרמניה, בריטניה, צרפת, ספרד. ביתר מדינות היבשת, משווקת סאנופי את תרופת הקופקסון בעצמה ללא טבע.

כמו כן, מכירות תרופת הקופקסון ששווקו על ידי סאנופי בשאר העולם, הכוללות את מדינות אוסטרליה וניו זילנד הסתכמו ברבעון השלישי ב-3 מיליון יורו.

עד סוף מרץ השנה שיווקה סאנופי אוונטיס את תרופת הקופקסון גם בארה"ב, אולם ההסכם בין החברות פג וכעת שיווק התרופה בארה"ב מתבצע על ידי טבע באופן בלעדי.

במסגרת ההסכם שנחתם, טבע תשלם לסאנופי 25% מהיקף המכירות של הקופקסון במשך שנתיים. החל משנת 2010 ועד שנת 2012 תיטול טבע לעצמה את שיווק תרופת הקופקסון גם באירופה ותשלם לסאנופי פיצויים בשיעור של כ-25% על פני תקופה של שנתיים בדומה להסכם שנחתם מולה בארה"ב.

השוק האירופי הוא השוק השני בחשיבותו עבור הקופקסון של טבע אחרי השוק האמריקאי. ברבעון השני של השנה מכירות הקופקסון בכל העולם הסתכמו ב-563 מיליון דולר, צמיחה של 29% בהשוואה לרבעון המקביל. המכירות בארה"ב זינקו ב-17% ל-332 מיליון דולר. המכירות מחוץ לארה"ב, שהם בעיקר לשוק האירופאי זינקו ב-53% ל-231 מיליון דולר.

תגיות