אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
BDI:  כמחצית מהחברות התבקשו להגדיל את מספר ימי האשראי ללקוחות צילום: shutterstock

BDI: כמחצית מהחברות התבקשו להגדיל את מספר ימי האשראי ללקוחות

לפי הנתונים, כ-27% מהחברות ביקשו מלקוחותיהן להעמיד עבורן בטחונות נוספים; כ-41% מהחברות ביקשו מהבנקים להגדיל את מסגרת האשראי

03.11.2008, 11:14 | כתב כלכליסט

מתגבר מחנק האשראי במשק - כך עולה מבדיקה שערכה חברת ביזנס דאטה ישראל (BDI). כ-51% מהחברות דיווחו כי לקוחותיהן ביקשו להגדיל את ימי האשראי הניתנים להם. הנתונים נוגעים לתקופה שמתחילת השנה ועד היום.

רוב החברות שנעתרו לפניית הלקוחות, כ-45%, הגדילו את ימי האשראי ב-16-30 ימים. כ-21% נוספות הסכימו להגדיל את ימי האשראי של לקוחותיהן ביותר מ-30 ימים. כ-6% מהן הגדילו את ימי האשראי ביותר מ-46 ימים.

עוד עולה מהבדיקה כי מתחילת השנה, כ-27% מהחברות ביקשו מלקוחותיהן להעמיד עבורן בטחונות נוספים.

לפי BDI, חלה הרעה מסוימת במוסר התשלומים של לקוחותיהן של כ-42% מהחברות. הרעה זו התבטאה, בין היתר, בהיווצרות פיגורים שלא בהסכמה, בהחזרות צ'קים ובחובות פתוחים. כ-3% מהחברות הנסקרות ציינו כי ההרעה במוסר התשלומים היתה משמעותית.

נתון נוסף שמפרסמת BDI הוא כי כ-41% מהחברות פנו למערכת הבנקאות על מנת להגדיל את מסגרת האשראי. הגדלת מסגרת האשראי טרום המשבר, מעידה על רצונן של חברות להתכונן להרעה עתידית במוסר התשלומים של לקוחותיהן.

תגיות