אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכירות כלי הרכב בעולם בשפל של 25 שנה צילום: בלומברג

מכירות כלי הרכב בעולם בשפל של 25 שנה

"כנראה הגענו לתחתית החבית" - כך לפי בכיר בקרייזלר, שמכירותיה ירדו באוקטובר ב־35% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ירידות של עשרות אחוזים גם באירופה. ב.מ.וו רשמה ירידה של 63% ברווח הנקי ברבעון

04.11.2008, 19:31 | ענת ציפקין וסוכנויות הידיעות

היקף מכירות המכוניות בארצות הברית צנח במהלך אוקטובר ב־32% לשיעור הנמוך ביותר ב־25 שנה. את הקריסה במכירות בקרב יצרניות הרכב הובילה ג'נרל מוטורס, אשר רשמה באוקטובר ירידה של 45% במכירות. בחישוב שנתי הגיע היקף מכירות הרכב בארה"ב באוקטובר ל־10.6 מיליון יחידות, זאת לעומת 16 מיליון בחודש המקביל אשתקד.

המשבר הכלכלי המתמשך בארה"ב ומחנק האשראי, אשר צמצם משמעותית את אפשרותם של לקוחות ליטול הלוואות לשם מימון רכישתם של כלי רכב, הביאו בחודש האחרון את שיעור המכירות בארה"ב לרמתו הנמוכה ביותר מאז פברואר 1983. ירידות חדות נרשמו גם בקרב מתחרותיה של ג'נרל מוטורס ובהן פורד, שרשמה ירידה של 30% במכירות, וקרייזלר, שמכירותיה ירדו ב־35%.

"בשלב מסוים אנו חייבים להגיע לתחתית החבית. ייתכן שהגענו לכך באוקטובר", אמר ג'ים פרס, מנהל המכירות של קרייזלר, לרויטרס. "להערכתינו, העתיד אינו צפוי להיות גרוע יותר". כמו כן נתן המשבר את אותותיו ביצרניות הרכב היפניות הפועלות בשוק האמריקאי. מכירותיה של טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, ירדו בארה"ב ב־23%, ואילו במכירותיהן של ניסאן והונדה נרשמו ירידות של 33% ו־25% בהתאמה.

המשבר בתעשיית הרכב אינו מוגבל, עם זאת, לארה"ב בלבד. נתונים שפורסמו בימים האחרונים באירופה מעידים על צניחה של 40% בהיקף מכירות המכוניות בספרד ו־19% באיטליה. ירידה של כ־10% נרשמה גם בשוק הרכב הגרמני - הגדול ביותר באירופה. בתוך כך דיווחה אתמול יצרנית מכוניות היוקרה ב.מ.וו על ירידה חדה ברווחים.

החברה דיווחה על ירידה של 8.6% בהכנסות ל־12.6 מיליארד יורו ברבעון החולף, ואף נאלצה להוריד את תחזית ההכנסות שלה בפעם השנייה השנה בעקבות צניחה של 63% ברווח הנקי ברבעון, שהסתכם ב־296 מיליון יורו לעומת 800 מיליון יורו ברבעון מקביל אשתקד. "המשבר הפיננסי עדיין לא מאחורינו ונרגיש את ההשפעה על הכלכלה הריאלית ב־2009", הודיע מנכ"ל ב.מ.וו נורברט רייתופר. "הסערה בשווקים הפיננסיים, הריסון בביקוש הצרכני, המצב הקשה בשוק הרכב בעולם והגידול בעלויות המימון השפיעו לשלילה על הרווחים של הקבוצה".

תגיות