אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירידה של 40% במכירות של דלתא למרקס אנד ספנסר צילום: בלומברג

ירידה של 40% במכירות של דלתא למרקס אנד ספנסר

בעקבות המשבר הצטמקו רווחי רשת הקמעונאות הבריטית ב־43% בחצי שנה

05.11.2008, 09:41 | אורנה יפת וסוכנויות הידיעות

מרקס אנד ספנסר, קמעונאית הביגוד הגדולה בבריטניה, דיווחה על ירידה של 43% ברווחיה בששת החודשים שהסתיימו ב־27 בספטמבר לעומת התקופה המקבילה ב־2007. בהודעת החברה נאמר שעסקיה היו "הפכפכים" בחודש האחרון, כיוון שהמשבר הכלכלי גרם לצרכנים לקצץ בהוצאותיהם. הרווח הנקי של החברה בתקופה זו הסתכם ב־223.2 מיליון ליש"ט (350 מיליון דולר), כלומר 14.2 פני למניה. בתקופה המקבילה ב־2007 הגיעו הרווחים ל־393.2 מיליון ליש"ט, כלומר 23.2 פני למניה.

הירידה במכירות משפיעה גם על החברות בגיר, דלתא גליל ואגרסקו. בעקבות המשבר אפשר להבחין בירידה בהיקף המכירות של דלתא למרקס אנד ספנסר. כבר בתחילת 2008 החלה דלתא להוריד באופן יזום את המכירות לחברה. ב־2008 עתידות מכירות דלתא להסתכם ב־80 מיליון דולר לרשת, לעומת 134 מיליון דולר ב־2007 - ירידה של כ־40%. מהחברה נמסר כי מדיניות זו של הקטנת המכירות תימשך בקטגוריות שאינן רווחיות.

גם בגיר עשויה להיפגע מהירידה ברווחי מרקס, שכן רשת הקמעונאות הבריטית היא הלקוח העיקרי שלה. על פי דו"חות החברה, הכנסות הקבוצה ב־2007 עמדו על 68.5 מיליון דולר; מתוכם 43.8%, שהם 30 מיליון דולר, היו ההכנסות ממרקס אנד ספנסר. מבגיר נמסר: "המחויבות של מרקס כלפי בגיר למשיכת סחורות לא השתנתה". באגרקסקו אומרים כי בשלב זה לא ניכרת האטה במכירות לרשת.

תגיות