אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בטא משיקה גרסה בהופעה צילום: אוראל כהן

בטא משיקה גרסה בהופעה

להקת בטא מציגה שישה אנשי הייטק שהם גם רוקיסטים בנשמתם. "אנחנו להקת ווב 2.0 עם קוד פתוח", הם אומרים ומבטיחים לחלק אופציות לקהל

06.11.2008, 11:40 | אסף גלעד
אביחי לוי, סמנכ"ל השיווק של חברת הסטארט-אפ מוביקסל התכונן ביום שני בערב לנסיעת עסקים חשובה למזרח אסיה. כמה שעות לפני הטיסה, עוד ישב לוי עם הלפטופ פתוח, עושה מקצה שיפורים אחרון במצגת העסקית של המוצר החדש. לידו, ישב עופר קדמון, מהנדס תוכנה ממוביקסל והקליד מספר שורות קוד. זה נשמע כמו עוד יום עבודה שגרתי בחייהם של אנשים רגילים. אלא שאביחי ועופר לא ישבו במטה החברה ברעננה אלא מאחורי הקלעים של מועדון הבארבי בתל-אביב. מחיאות הכפיים כבר נשמעו מהקהל, הקורא להם ולשאר חברי להקת הרוק בטא, לעלות על הבמה ולהופיע.

להקת בטא מאחורי הקלעים. כותבים שורות קוד, צילום: אוראל כהן להקת בטא מאחורי הקלעים. כותבים שורות קוד | צילום: אוראל כהן להקת בטא מאחורי הקלעים. כותבים שורות קוד, צילום: אוראל כהן

"יש להקות שמסניפות שורות, ויש להקות שכותבות שורות קוד", אומר דרור גיל, לשעבר מנהל הטכנולוגיות בחברת ההייטק אמבלייז, וכיום יועץ בחברת גמדלה לשיווק בהייטק, ובעיקר, סולן להקת בטא. מול קהל משולהב נעמדו שישה רוקיסטים, כולם מהנדסים בנשמתם, והביאו ברוק. "דרור תעשה לי ילד" צעקה אחת מהמעריצות בקהל, ואחר כך הוסיפה: "תשחרר לי גרסא". והלהקה ניגנה. "בחלומי אני חוזר לחברת בת של אמבלייז", שר דרור גיל, "רייפמן עמד על במה ונאם / זה היה לפני שהוא התחיל עם הקבלה / הבועה עוד מעט תתפוצץ אמרתי לו / אתה מתלוצץ הוא אמר / זאת חברה שבנויה לנצח עם יופי של מוצר / אנחנו כאן אורחים לרגע הבט מסביב / זה לא יקרה למניה שלנו, אתה מקשיב?"

להקת ווב 2.0 עם קוד פתוח. בטא בהופעה בבארבי, צילום: אוראל כהן להקת ווב 2.0 עם קוד פתוח. בטא בהופעה בבארבי | צילום: אוראל כהן להקת ווב 2.0 עם קוד פתוח. בטא בהופעה בבארבי, צילום: אוראל כהן

קהל ההייטק שנאסף מכל קצוות הרצליה ורעננה הקשיב בנחת. מתודלקים בדיאט קולה, נראה שהעניבות מתחילות להשתחרר. השירים מדברים ממש עליהם: רכב הליסינג בעל הקילומטראז' המוגבל, שעות העבודה הבלתי נגמרות, הנסיעות הממושכות לחו"ל, שולה מ-QA. המשבר לא פוסח גם על להקת בטא, עם שחרור הגרסא הראשונה של השיר "דה הייטק בלוז" המספר על קורותיו של עובד הייטק מתוסכל". השירים יוצאים מהחוויות שלנו", אומר גיל, מהקו-פאונדרים של הלהקה ל"כלכליסט": "כשאתה בפנים אתה מרגיש קצת עבד של ההייטק, שעות ארוכות, נסיעות תכופות. המסרים שלנו לא קוראים לאנשים לעזוב את ההייטק אלא נותנים להם נקודת מבט אחרת - אני לא בא ואומר תעזבו את ההייטק אלא בואו תעשו איזון בין העבודה והתחביבים וזה מה שאנחנו בעצמנו עושים. מופיעים ומציגים צד אחר. אל תשמרו את התחביבים שלכם לפנסיה".

את הרעיון להקמת הלהקה הגו דרור גיל ואביחי לוי. כמו לנון ומקרטני, קשה לדעת בדיוק מהי חלוקת התפקידים ביניהם. לוי, המשמש כקלידן בלהקה (CKO, בפיו, או Chief Keyboard Officer) הוא פסנתרן מזה שנים. "היה לנו חלום לא רק לנגן ביחד, אלא ממש להופיע" הוא אומר. אליהם הצטרף אלון אהרוני, מפתח יישומי אינטרנט עצמאי, שלפני כן שימש כגיטריסט במשך 25 שנה וניגן עם אמנים רבים, עופר קדמון המשמש כמתכנת במוביקסל שמנגן בגיטרה, פטריק טויפלד מחברת אינלייב שמנגן בבס, ואסי לוי מחברת אם-טריין, על התופים.

לבטא, מוצר הייטקי מחושב עם תוכנית אסטרטגית שיווקית, יש מניפסט. "אנחנו להקת ווב 2.0 עם קוד פתוח, שפתוחה לכולם. אנחנו לא בעלי המניות אלא הקהל, ומחלקים לו אופציות: הוא יכול לבחור איזה שיר הוא רוצה שנשיר". התוכנית העסקית של בטא כוללת מספר תרחישים אסטרטגיים, עם כוונה לחדור לפלח שוק קיים, רוחש מתחרים. קו מוצרים אחד כולל הופעות מועדונים, אותו השיקה החברה ביום ב' האחרון במועדון הבארבי. "אנחנו יוצאים ל'הייטק יזראלי טור' שימשיך למועדונים נוספים בתל אביב, חיפה וירושלים" אומר גיל. גיל לא פוסל חדירה לשוק ההופעות בחברות ההייטק. עם מתחרים מכובדים כמו גזוז ובוני-אם יש לבטא יתרון תחרותי, עם יכולתה לפנות לקהל היעד: הלב של עובדי ההייטק.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה