אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סודות L.A: הצצה ראשונה לתערוכת הרכב השנתית בלוס אנג'לס

סודות L.A: הצצה ראשונה לתערוכת הרכב השנתית בלוס אנג'לס

תעשיית הרכב האמריקאית נמצאת באחת משעותיה הקשות. כדי להתמודד עם המשבר, היצרנים חושפים דגמים זולים יחסית ומקדמים מכוניות חסכוניות, במקום טנדרים מפוארים וזוללי דלק

10.11.2008, 09:30 | תומר הדר

העיר האמריקאית שמזוהה יותר מכל עם תעשיית הרכב של ארצות הברית היא דטרויט, אבל מתברר שגם ללוס אנג'לס יש מה להציע: בעוד פחות משבועיים, ב־21 בנובמבר, תיפתח תערוכת המכוניות של לוס אנג'לס. מדובר באחת התערוכות הוותיקות בעולם הרכב, שמתקיימת מ־1906.

באופן מסורתי, הדגמים שמוצגים כאן לא נמנים עם דגמי חוד החנית של תעשיית הרכב האמריקאית. את אלה מעדיפים בארה"ב לחשוף בבירת הרכב דטרויט. בלוס אנג'לס מוצגים דגמים ידידותיים לסביבה, מכוניות ספורט ומכוניות פתוחות, כיאה למדינה שטופת שמש. אלא שהשנה כיסו את שמי דרום קליפורניה עננים שחורים של מיתון, והדבר משתקף ברשימת המציגים: טנדרים זוללי דלק ודגמים חדשים שפיתוחם עלול לרוקן את כיסי היצרנים נעדרים מהתערוכה. אלה הוחלפו בדגמים הפופולריים והנמכרים יותר, דוגמת ביואיק לה קרוס החדשה.

אבל יש כמה נקודות אור באפילה הכלכלית: פורד פרסמה תמונות ראשונות של מוסטנג החדשה שתיחשף בתערוכה, פולקסווגן תציג מכונית ספורט בעלת מנוע שממוקם במרכז המכונית, וסאאב תציג רכב קרוס־אובר שמיועד לייצור סדרתי. בניגוד לתערוכות קודמות בעיר הזו, שבהן הוצגו מכוניות שהישראלי הממוצע יזכה לראות רק בטיולים לחו"ל או בקטלוגים של סוכנויות היבוא האישי, השנה יוצגו גם דגמים שיגיעו לישראל.

מאזדה 3

בחמש השנים האחרונות היתה מאזדה 3 המכונית הנמכרת ביותר בישראל, ונהפכה לסמל תרבות הליסינג. כעת, הדגם הזה - שנמכר בעולם גם בשם "אקסלה" - עומד לפני החלפה. במחצית הראשונה של 2009 עוד יגיע לישראל הדגם הנוכחי שכבר נמכר בעולם, אך לאחר מכן שיווקו יופסק. הדור החדש של מאזדה 3, שייחשף לראשונה בתערוכת לוס אנג'לס, מיועד לשוק האמריקאי, וככזה הוא מצויד בפגושים ובפנסים מעט שונים מהגרסאות שיופצו בשאר חלקי העולם, אך הצורה החיצונית כמעט זהה לזו של הדגם שייובא לישראל.

המנועים שמותקנים בדגם הנוכחי, בנפחי 1.6 ליטרים, 2.0 ליטרים ו־2.3 ליטרים, יעברו כמעט ללא שינוי לדגם החדש, אך תיבות ההילוכים האוטומטיות יזכו ככל הנראה להילוך חמישי, שנעדר מהדגם הנוכחי. בקרוב בחניון הקרוב לביתכם ובמרכזי ההייטק ברחבי הארץ.

מאזדה 3 מאזדה 3 מאזדה 3

ניסאן Z370

הבחירה להציג את מכונית הספורט Z370 בלוס אנג'לס אינה מקרית: ב־1970 חשפה שם ניסאן את Z240, מכונית ספורט עם שתי דלתות ומנוע בעל שש בוכנות שהציעה שילוב שעד אז לא היה מוכר לנהג האמריקאי: התנהגות מהוקצעת ואמינות.

מאז הוצגו כמה דורות של מכוניות Z, וחלק מהדגמים התרחקו מהמקור ונהפכו למכוניות קופה גדולות ומגושמות. אך בשנים האחרונות חזרה ניסאן לשורשים עם Z350, עדיין בליווי מכסה מנוע ארוך, מרכב קופה ומנוע שש בוכנות שמניע את הגלגלים האחוריים. Z370 היא המשכה הטבעי. דגם זה, שמצויד במנוע בנפח 3.7 ליטרים שלקוח ממכוניות אינפיניטי, מצויד בתא נוסעים מהודר ובקווים חיצוניים מעוגלים יותר. נראה שבניסאן הפנימו את הביקורת שהושמעה על תא הנוסעים הפשוט של Z350.

ניסאן Z370 ניסאן Z370 ניסאן Z370

מיני E

הדור השני של מכונית הרטרו הקטנה צמח למשפחה של דגמים, שכוללת גרסת סטיישן ואפילו גרסת שטח, שתוצג בעתיד. אך כעת, ברוח הירוקה שנושבת בעולם ובלוס אנג'לס מוכת הערפיח, בא תורה של הגרסה החשמלית. מיני E ("אלקטרוניק") תימסר ל־500 לקוחות ראשונים על בסיס דמי חכירה של 500 דולר בחודש. היא מצוידת במנוע חשמלי שמפיק הספק של 150 קילו־ואט, שמקביל ל־204 כוחות סוס - יותר מכל מיני בייצור סדרתי.

המהירות המרבית של ה־E מוגבלת אלקטרונית ל־150 קמ"ש. היא מסוגלת לנסוע 240 ק"מ בין הטענות חשמל. ב.מ.וו, העומדת מאחורי מיני, טוענת שהתנהגות הכביש שלה תהיה דומה לזו של הדגמים הרגילים.

מיני E מיני E מיני E

אינפיניטי G37 קבריולה

בישראל, המותג אינפיניטי עוד בחיתוליו: המכוניות היחידות שנראות ברחובות תל אביב עלו לארץ ביבוא אישי. בארה"ב כבר מדובר במותג מבוסס. עד כה נמנעה החברה מלהציג דגמי ספורט והתמקדה במכוניות מנהלים ובמכוניות כביש־שטח. G37 קבריולה, שמבוססת על מכונית המנהלים G37, מצוידת בגג נפתח בעל שלושה חלקים שמתקפל אל תוך תא המטען. המנוע, בעל שש בוכנות בנפח 3.7 ליטרים, הועבר ללא שינוי מגרסת הסדאן.

אינפיניטי קבריולה אינפיניטי קבריולה אינפיניטי קבריולה

תגיות