אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכירות מקדונלד'ס עלו ב-8.2% באוקטובר צילום: בלומברג

מכירות מקדונלד'ס עלו ב-8.2% באוקטובר

מקדונלד'ס, רשת מזון המהיר הגדולה בעולם מדווחת על עליה של 8.2% במכירות בסניפים הזהים באוקטובר – כאלה הפועלים 13 חודשים לפחות

10.11.2008, 17:16 | סוכנויות הידיעות

בארה"ב מכירות הרשת עלו ב-5.3%, באירופה – ב-9.8% ואילו באסיה, מזרח התיכון ואפריקה נתון זה זינק ב-11.5%. במקדונלד'ס מעריכים כי דווקא המשבר הכלכלי הטיב עמם והגדיל את מספר הלקוחות שמעדיפים בתקופה זו לחסוך בהוצאות אך לא מוכנים לוותר על מזון מהיר.

מקדונלד'ס מפעילה 31,000 מסעדות בכ-100 מדינות ברחבי העולם. בתחילת השנה היא סבלה מעליית מחירי הסחורות ובראש ובראשונה חומרי גלם בסיסיים עבורה כגון בשר בקר, קמח וגבינה, אך עם ירידת המחירים על רקע האטה בכלכלה עולמית מצבה השתפר פלאים.

במחצית הראשונה של 2008 העלתה מקדונלד'ס מחירים בארה"ב ב-4%, ובאירופה ב-2% עד 4%. גם בסין עלו המחירים פעמיים השנה, בפעם האחרונה ב-2.7%. העלאת המחירים קיזזה רק מחצית מהעלייה השנתית הממוצעת במחירי הסחורות שעימה מתמודדת הרשת, שמבצעת בנוסף גם צעדי קיצוץ עלויות והגדלת היעילות.

אנליסטים בארה"ב ציינו כי הם צופים המשך גידול רווחים של רשתות המזון המהיר מאחר שקהל הלקוחות שלהן צפוי להתרחב, בעקבות המשבר הכלכלי. המתחרה העיקרית שלה רשת בורגר קינג גם דיווחה על עליה של 3.6% במכירות ברבעון השלישי של השנה. רשת המונה 11,600 סניפים ב־73 ארצות אף הודיע כי מתכוונת להתרחב לאור הביקוש הגובר.

גם מקדונלד'ס נערכת להתרחבות. באחרונה הודיעה החברה שהיא מתכוונת להתרחב בסין בקצב של 125 עד 175 חנויות חדשות לשנה על כוונתה לשכור 4,000 עובדים חדשים בבריטניה.

תגיות