אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: דנשר במו"מ מתקדם לרכישת חברת אינטרקוסמא

בלעדי: דנשר במו"מ מתקדם לרכישת חברת אינטרקוסמא

דנשר מחזיקה היום 19% מהחברה. אינטרקוסמא הודיעה הבוקר לבורסה כי היא מנהלת מו"מ להעברת השליטה לצד שלישי

11.11.2008, 11:47 | גלי ברגר

מיזוג בתחום חברות ההפצה: דנשר נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת חברת אינטרקוסמא, המייבאת ומשווקת מותגי קוסמטיקה, בהם סופט טאצ', כך נודע ל"כלכליסט". אינטרקוסמא היא חברה ציבורית הנסחרת לפי שווי של 24 מיליון שקל. לפני זמן קצר הודיעה לבורסה כי היא מנהלת מו"מ להעברת השליטה לצד שלישי. את החברה הקים יהודה בראון, שהוא גם בעל השליטה בה (21%).

דנשר נמצאת בבעלות משפחת ברק ומפיצה בין השאר את סוללות אנרג'ייזר, מוצרי ביסקול, קלאו אזורה, מוצרי הגילוח אג' ומוצרי אורל בי. היא רכשה לפני כשנה וחצי את פעילות רמדיה, אך לא הצליחה לאושש את המותג ומחקה אותו. היקף המכירות של החברה בשנת 2004 צפוי להסתכם בכ-400 מיליון שקל. יו"ר החברה הוא טל ברק. דנשר מחזיקה כבר היום 19% מהחברה.

במחיצת הראשונה של 2008 הצליחה אינטרקוסמא לעבור לרווחיות, בין השאר עקב רווח חד פעמי מעסקת מכירת שם מסחרי ליוניליוור העולמית. הרווח הנקי של החברה במחצית הראשונה של 2008 הסתכם ב־1.32 מיליון שקל לעומת הפסד של 4 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. הרווח התפעולי של החברה הסתכם במחצית הראשונה של 2008 ב־3.9 מיליון שקל, לעומת הפסד של 3 מיליון שקל אשתקד.

לדברי בראון, המעבר לרווח נובע מצעדי התייעלות שביצעה החברה בשנה האחרונה, ביניהם פיטורי 30 עובדים, צמצום מספר החטיבות ואיחוד פעילות המותגים סופט טאצ' ומינרל קר תחת חטיבה אחת.

המיזוג בין שתי החברות יאפשר לדנשר ליהנות מיתרון הגודל. בעידן בו התאגידים הגדולים רוכשים מותגים רבים משפיע הדבר לרעה על חברות ההפצה. ב-2007 הפסיקה אינטרקוסמא לייצג את פרוקטר אנד גמבל בתחום הקוסמטיקה היוקרתית ולפיכך נאלצה להיפרד ממותגי הבישום רושאס וגוצ'י. הפרידה השפיעה על שורת המכירות אשר ירדו ב־7.4% במחצית השנה, מ־81.3 מיליון שקל ב־2007 ל־75.3 מיליון שקל ב־2008.

בתחום מוצרי הצריכה צנח מחזור המכירות של החברה מ־12.2 מיליון שקל ל־11.8 מיליון שקל, בעקבות צמצום מספר המותגים. הניסיון למתוח את מותג השמנים האתריים מאסק אויל לתחום טיפוח הגוף, שאינטרקוסמא ערכה לפני שנה, נכשל. כעת חוזרת החברה לשווק רק את השמנים תחת המותג.

תגיות