אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יו"ר בית הנבחרים: "ג'נרל מוטורס גדולה מדי בשביל שנאפשר לה לקרוס" צילום: בלומברג

יו"ר בית הנבחרים: "ג'נרל מוטורס גדולה מדי בשביל שנאפשר לה לקרוס"

ננסי פלוסי פועלת לאישור חבילת סיוע לענף הרכב בנוסף ל-25 מיליאד דולר שהועברו בספטמבר. פולסי התריעה מפני "אפקט דומינו שיביא לפיטורי מיליוני איש"

12.11.2008, 12:37 | בלומברג

ג'נרל מוטורס (GM) גדולה מדי בשביל לקרוס, אומרת דוברת בית הנבחרים, ננסי פלוסי, המביעה את נכונותה לסייע לענקית הרכב האמריקאית, למרות שג'ורג' בוש לא ממהר להושיט לה סיוע. "היא יצרנית הרכב הגדולה שלנו ואסור לנו לאפשר לה ליפול", מדגישה פלוסי.

פלוסי פועלת לאישור חבילת סיוע נוספת לענף הרכב בנוסף ל-25 מיליארד דולר שהועברו בספטמבר השנה ומנסה לאלץ את הקונגרס לאשר אשראי מיוחד לשלושת החברות ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר שנקלעו לקשיים. דוברת בית הנבחרים שהתייצבה לצדם של יצרני המכוניות מתריעה מפני "אפקט הדומינו ההרסני שיביא לפיטורי מיליוני איש, שכן פשיטת הרגל של גנרל מוטורס תגרור גם את קריסתם של פורד וקרייזר וספקיות חלפים שעבדו עמן".

לפלוסי תומכים רבים בארה"ב. אלאן גובר, עורך דין המתמחה בענייני פשיטות הרגל אומר כי קריסת GM תביא לרה-ארגון משמעותי בכל הכלכלה האמריקאית. "אלפי עסקים ייעלמו, מיליוני אנשים ישארו ללא פרנסה", הוא אומר.

בינתיים ראשי שלוש חברות הרכב הגדולות של ארה"ב ממשיכות לבקש מהממשלה אשראי של 50 מיליארד דולר שיאפשר להן להגדיל את הנזילות ולהינצל מפשיטת רגל. שלושת החברות מעסיקות 240,000 איש - כ-70% מהמועסקים בענף הרכב בארה"ב. פרנסתם של עוד כ-5 מיליון איש תלויה באופן ישיר בג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר ואלה בעיקר עובדי יצרניות חלקי חילוף ומוצרים נלווים עבור המכוניות.

תגיות