אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"ישראל - בין שלושת מרכזי המחקר החשובים של מיקרוסופט" צילום: אביגיל עוזי

"ישראל - בין שלושת מרכזי המחקר החשובים של מיקרוסופט"

משה ליכטמן, סגן נשיא במיקרוסופט העולמית ונשיא מרכז הפיתוח של החברה בישראל, אמר כי מרכזי מחקר ופיתוח גלובליים חשובים ליכולת החברה להתפתח

12.11.2008, 17:02 | מאיר אורבך
"ישראל היא אחד משלושת מרכזי הפיתוח האסטרטגיים של מיקרוסופט בעולם". כך אמר היום (ד) משה ליכטמן, סגן נשיא במיקרוסופט העולמית ונשיא מרכז הפיתוח של החברה בישראל. ליכטמן, שדיבר בוועידת ראש הממשלה לייצוא, אמר כי מיקרוסופט היתה לפני כמה שנים בפיגור לעומת חברות הייטק אחרות בבפיתוח מרכזי מחקר ופיתוח בעולם, אבל הצליחה להדביק תוך שלוש שנים את הפער, ויש לה כיום 27 מרכזי מחקר ופיתוח שונים בעולם.

מיקרוסופט הדביקה את הפער בתחום מרכזי הפיתוח הבינלאומיים. משה ליכטמן, צילום: אביגיל עוזי   מיקרוסופט הדביקה את הפער בתחום מרכזי הפיתוח הבינלאומיים. משה ליכטמן | צילום: אביגיל עוזי מיקרוסופט הדביקה את הפער בתחום מרכזי הפיתוח הבינלאומיים. משה ליכטמן, צילום: אביגיל עוזי

ליכטמן אמר כי מרכזי המחקר והפיתוח הגלובליים הם חוליה חשובה מאוד ביכולתה של חברה בינלאומית להתפתח. לדבריו, מרכזים במדינות כמו ישראל, הודו, סין ואירופה מאפשרים לחברות להגיע לעובדים מוכשרים. ליכטמן הסביר כי בעוד יבמ הבינה כבר בתחילת דרכה את חשיבות המחקר והפיתוח הגלובלי, והקימה מרכזי מחקר ופיתוח בכל העולם. מיקרוסופט פנתה מאוחר יחסית להקמת מרכזים מחוץ לארצות הברית. הסיבה לכך, אמר היא התרבות הארגונית של החברה בשלבים קודמים, שהיתה ריכוזית והעדיפה לעסוק במחקר ופיתוח רק במרכזים בארצות הברית.

ליכטמן אמר כי מיקרוסופט ישראל גדלה באמצעות רכישות של חברות אחרות וגידול טבעי, והיא מעסיקה כיום כ-600 מהנדסים.

דובר נוסף בפאנל היה ד"ר ג'ואאו שוורץ דה סילבה מהאיחוד האירופי, שהעמיד את החזון והאתגרים העומדים בפני רשת האינטרנט בשנה הקרובה. דה סילבה קרא לחברות ישראליות להיות שותפות למאמצי המחקר והפיתוח של האיחוד, שמעמיד לשם כך כ-9 מיליארד דולר.

גם ישראל מקוב, יו"ר גיוון אימג'ינג ומנכ"ל טבע לשעבר, הדגיש בוועידה את חשיבות שיתופי הפעולה הבינלאומיים. בפאנל בנושא מדעי החיים אמר מקוב כי שיתופי פעולה כאלה חיוניים בשל המצב הכלכלי כיום. "מנסיוני בטבע, שותפויות אסטרטגיות היו חיוניות להצלחת החברה", אמר מקוב. "במיוחד בהתחלה, כשחברנו לחברות הפארמה הגדולות וכך למדנו הרבה יכולות שלא יכולנו להשיג בארץ". לדברי מקוב, 75% מהשותפויות נכשלות ונבנות מחדש. "הכשלונות נובעים מהבדלים תרבותיים, הבדלי גודל והבדלים בתפישת השותפות", אמר.

תגיות