המכוניות של האמריקאים הן המזהמות ביותר בעולם
ממחקר שקיימה לאחרונה חברת ג'ייטו דיינאמיקס העולמית עולה כי מכונית אמריקאית ממוצעת פולטת כמות זיהום גבוהה פי שניים ממכונית אירופית או ממכונית שנוסעת בכבישי יפן. בעוד האירופאים קונים יותר ויותר מכוניות ירוקות בשנים האחרונות, האמריקאים דבקים בטנדרים ומכוניות בעלות מנועי ענק
האמריקאים הם העם המזהם ביותר בעולם שזה נוגע לשימוש בכלי רכב. כך קובע מחקר שקיימה לאחרונה חברת ג'ייטו דיינאמיקס העולמית, שאוספת ומתעדת נתונים על יצרני הרכב, דגמי רכב ומכירות רכב בעולם.
מנתוני המחקר עולה שמכונית אמריקאית ממוצעת פולטת כמות זיהום גבוהה פי שניים ממכונית אירופית או ממכונית שנוסעת בכבישי יפן. יצויין שבניגוד למכוניות שמשווקות באירופה ונתוני פליטת ה-CO2 שלהן חשופים לכל דורש, היצרנים האחריקאים אינם ששים לחשוף את הנתון.
המחקר גורס שבעוד שבאירופה וביפן הצרכנים נוטים לרכישת מכוניות ירוקות יותר ככל שהשנים עוברות, האמריקאים עדיין דבקים בטנדרים ומכוניות בעלות מנועי ענק. בחמשת השווקים הגדולים באירופה- צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד ובריטניה עומדת פליטת הפחמן הדו חמצני לרכב, כולל טנדרים וג'יפים, על 3.26 טון לשנה מאז תחילת שנת 2008. זאת לפי חישוב ממוצע נסיעה של כ-16 אלף קילומטרים בשנה. מדובר בירידה של 0.11 טונות בהשוואה לנתוני 2007. ביפן נתון הפליטה הממוצע הוא 3.10 טונות למכונית מאז תחילת 2008, על פי חישוב אותו ממוצע קילומטראז'. גם היפנים רשמו ירידת זיהום נאה- בשנת 2007 לפטה כל מכונית יפנית 3.16 טונות פחמן דו חמצני.
ומה קורה בארצות הברית, בה מוצגות מדי שנה מכוניות היברידיות חדשות? מכונית אמריקאית ממוצעת, כך מתברר, פולטת לא פחות מ-5.7 טונות של פחמן דו חמצני אל אוויר העולם.
את מחיר המנועים הגדולים והבזבזניים למדו האמריקאים לשלם בתחנת הדלק: בעוד שמכונית באירופה עוברת בממוצע 17.2 קילומטר לליטר דלק, הרי שהאמריקאית עוברת 9.4 קילומטרים בלבד. אחת הסיבות העיקריות להפרשי צריכת הדלק והזיהום בין ארה"ב לבין אירופה היא שבארצות אירופה השונות מגיע אחוז מכוניות הדיזל עד לחצי מכמות המכוניות. בארה"ב של 2008, מכוניות דיזל הן עדיין מחזה נדיר.
7 תגובות לכתיבת תגובה