אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אסם רוכשת את פודטק האמריקאית תמורת כ-20 מיליון דולר צילום: אוראל כהן

אסם רוכשת את פודטק האמריקאית תמורת כ-20 מיליון דולר

הרכישה תהפוך את אסם לשחקנית בשוק תחליפי הבשר בארה"ב; במסגרת העסקה, נסטלה תרכוש את הקניין הרוחני, ואסם, באמצעות טבעול, תרכוש את יתרת הפעילות

16.11.2008, 09:53 | גלי ברגר

אסם רוכשת את פודטק האמריקאית מידי אלי זוגלובק תמורת כ-20 מיליון דולר. בשבוע שעבר פורסם ב"כלכליסט" דבר קיומו של המשא ומתן, והיום הודיעה אסם לבורסה על הרכישה, שתהפוך את החברה לשחקנית בשוק תחליפי הבשר בארה"ב.

בדומה לעסקת הרכישה של טרייב האמריקאית, גם בעסקה הנוכחית תרכוש נסטלה את הקניין הרוחני של פודטק תמורת כ-9.4 מיליון דולר, ואסם, באמצעות טבעול, תרכוש את יתרת הפעילות תמורת 10.6 מיליון דולר. מבנה העסקה מאפשר לאחד את הידע הטכנולוגי ולהסדיר את סוגיית תשלומי התמלוגים עבור פיתוחים טכנולוגיים.

פודטק עוסקת בפיתוח, ייצור ומכירה של תחליפי בשר מצוננים. החברה הוקמה בקונטיקט ב-95'. בהודעת אסם נמסר כי היא השחקנית השנייה בגודלה בארה"ב בתחום תחליפי הבשר המצוננים, עם מותג Veggie Patch שתחתיו היא משווקת תחליפי בשר על בסיס ירקות. היקף המכירות של החברה לשנת 2008 צפוי להגיע לכ-20 מיליון דולר. היא משווקת לרשתות האמריקאיות הגדולות, בהן קוסקו, וול-מארט, סיפוויי, פבליקס וקרוגר.

פודטק, כמו טרייב, תנוהל במסגרת חטיבת המזון המוכן בראשותו של עמרי לוטן. חטיבה זו כוללת את פעילות טבעול, סלטי צבר, בונז'ור וטבעול אירופה. החטיבה הוקמה במטרה להאיץ את צמיחת הקבוצה בזירה הבינלאומית ולמנף את הצלחת טבעול וסלטי צבר בישראל ובאירופה - גם לשוק האמריקאי.

מנכ"ל אסם, גזי קפלן, אמר כי העסקה מהווה נדבך מרכזי במימוש אסטרטגיות הצמיחה של הקבוצה.

עמרי לוטן, המשנה למנכ"ל הקבוצה ומנהל חטיבת המזון המוכן , אמר כי רכישת פודטק היא המשך טבעי לאסטרטגיית ההתרחבות של טבעול בעולם. לדבריו, כבר כיום מתבצעים כ-60% ממכירות החברה מחוץ לתחומי ישראל, אך בשוק האמריקאי, שהוא השוק הגדול והמפותח ביותר לתחליפי בשר, לא היתה לטבעול נוכחות עד כה.

תגיות