אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המכירות יורדות, אבל חומרי הגלם מתייקרים צילום: shutterstock

המכירות יורדות, אבל חומרי הגלם מתייקרים

יש לי עסק בתחום ההסעדה (קייטרינג). בחודשים האחרונים המכירות שלנו נמצאות בקו ירידה, בעוד שמחירי חומרי הגלם עולים כל הזמן. איך אני יכול להתמודד עם המגמה הזו ולהישאר "בחיים"?

16.11.2008, 16:56 | מערכת כלכליסט

יש הבדל בין מכירות למחירים. אם המכירות בירידה, גם היקף הקניות צריך לקטון. אם כי אם המחירים של חומרי הגלם עולים, השאלה העיקרית היא האם אתה מבצע היטב את הבדיקות התמחיריות שלך ועל בסיסן קובע את המחירים הנכונים. (כלכליסט מתחיל השבוע בפרסום מדריך תמחירי שאולי יסייע לך בסוגייה זו).

ייתכן והעלאת מחירים נוכח ההתייקרויות עלולה לפגוע לך במכירות, אבל דבר אחד עליך לזכור. אין היגיון במכירה במחיר הנמוך מהעלויות המשתנות שלך. יש כאלה העושים טעות ומוכרים מתחת למחיר הקנייה שלהם, על מנת לשמר לקוחות. זו טעות. לקוחות שדורשים ממך מחיר הפסדי, אינם לוקחות שכדאי לשמר ולקוחות אלה ירוצו מחר למי שיציע להם מחיר זול יותר. מנגד, בדוק את עצמך, האם ביצעת את כל מהלכי ההתייעלות שאתה יכול לבצע.

יש לכם שאלה הנוגעת לעסק שלכם? שלחו אותה אלינו ונשיב עליה באתר

 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות