אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השותפים נפרדים: מי יישאר עם שם העסק

השותפים נפרדים: מי יישאר עם שם העסק

אני ושותף מנהלים בבעלות שווה (50:50) חנות הלבשה מצליחה באחד הקניונים. באחרונה התגלעו בינינו חילוקי דעות לגבי הרחבת העסק והחלטנו להיפרד. הצלחנו לגשר על כל הפערים בינינו לגבי אופן חלוקת העסק, למעט פרט אחד – מי יקבל את שם החנות המצליחה. האם יש לכם עצה עבורנו?

03.12.2008, 10:44 | מערכת כלכליסט

לשם טוב יש ערך - מוניטין. אם בניתם מותג חזק שמשמעותו שיש לקוחות המחפשים את שם המותג, הרי זה אחד מהנכסים אותם עליכם לחלק ביניכם. יש מעריכי שווי היודעים לבצע הערכת שווי מותג ומי שלוקח את שם המותג, צריך לשלם לצד שכנגד מחצית מערכו. ניתן גם לבצע תמחור BMBY על המותג - אחד נוקב במחיר והשני רשאי להחליט על בסיס המחיר, אם הוא קונה או מוכר את חלקו לצד הנוקב במחיר. במקרה כזה לצד שנוקב במחיר יש אינטרס לקבוע מחיר הוגן ככל שניתן שכן הוא לא יודע מה תהיה החלטת הצד האחר -  אם למכור לשותף את חלקו במחיר שנקבע או לקנות את חלקו של השותף באותו מחיר.

יש לכם שאלה הנוגעת לעסק שלכם? שלחו אותה אלינו ונשיב עליה באתר

 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
למה למכור - עדיך לשמור
אז ככה ... העיצה הראשונה שניתנה היא לא רעה בכלל.... אבל ממש חבל לממש אותה אם אפשר גם אחרת. תחשבו על זה שאם הכל פעל כשורה והעסק נוהל והצליח כשהייתם יחד אין כל סיבה שהוא לא יצליח כתהיו כל אחד לחוד ואם יש אז אולי תישקלו להישאר יחד בכל זאת. הרעיון הוא לאפשר שימוש מקביל לשני בעלי המותג. כל אחד מהשותפים התותח בפני עצמו ימשיך להשתמש בשם המותג ככה המותג יתפוש מעמד של מותג בעל שני סניפים. אם החברים יואילו בטובים לתאם עמדות רלווונטיות למותג מדי פעם אזי הם רק ירוויחו ולא ירחק הזמן ומישהו יבוא וייבקש זיכיון לשימוש בשם בעיר אחרת וכדומה. אז לפני שמחלקים את התינוק. תיבדקו האם ניתן לשכפל אותו. וככה יצא שממחלוקת שסופה פגיעה במותג אתם מוכלו להכפיל אותו... בהצלחה, דורון תמיר (BA,LLB) מנכ"ל תמיר יועצים
דורון תמיר , תמיר יועצים מר"ג  |  11.12.08