אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קיפאון במכירות הג'יפים

קיפאון במכירות הג'יפים

בחודש שעבר לא נמסר אף האמר; גם ריינג'רובר וטויוטה לנד קרוזר V8 לא מצאו לקוחות. המיתון מתחיל להשפיע גם על העשירון העליון

17.11.2008, 12:09 | תומר הדר

חודש אוקטובר האחרון נחשב לחודש קשה במיוחד עבור ענף הרכב בישראל. מתחילת החודש ועד סופו נמסרו 9,910 מכוניות חדשות בלבד.

הירידה במסירות אינה נובעת באופן ישיר מהמיתון, שהרי חלק ניכר מהמכוניות שנמסרו באוקטובר נרכשו עוד קודם לכן, כאשר השפעת המיתון עדיין לא היתה מורגשת. אחת הסיבות העיקריות להאטה הגדולה במסירות היתה דווקא החגים, שהשביתו לחלוטין את מרכזי המסירה של יבואני הרכב.

אך למרות הסיבות העקיפות, בדו"ח מסירות הרכב של אוקטובר מסתתרים לא מעט נתונים מעניינים, שנוגעים בעיקר לעסקאות מכירה שהתבצעו בספטמבר. אחד הנתונים הבולטים ביותר הוא ששוק הג'יפים, בייחוד הדגמים היקרים שמצוידים במנועי בנזין, התייבש כמעט לחלוטין. כך לדוגמה, מתחילת החודש ועד סופו לא נמסרו כלל רכבי כביש־שטח מסוג האמר.

 

 

ג ג'יפ האמר ג

 

ההאמר, שמצויד במנוע בנזין בנפח 3.6 ליטרים, נרכש בדרך כלל על ידי לקוחות פרטיים שאינם מקבלים אותו מחברת הליסינג, ונראה שמחירי הדלק סוף סוף מתחילים להשפיע. גם רכב הכביש־שטח הבריטי המפואר ריינג'רובר, שמחירו עולה בקלות מעל חצי מיליון שקל, לא נמסר כלל באוקטובר בגרסאות בעלות מנועי בנזין. טויוטה לנד קרוזר V8 שמצויד במנוע בנזין בנפח 4.7 ליטרים גם לא הצליח למצוא בחודש שעבר לקוחות.

 

אוקטובר היה גם החודש הראשון זה זמן רב שבו לא נמסרה מכונית המנהלים הספורטיבית מרצדס S63 AMG. בצד השני של קשת הדגמים נמצא הרכב הנקי ביותר שנמכר כיום בישראל: פיאג'ו פורטר החשמלי. אך למרות התדמית הנקייה, הטבלה מצביעה על כך שבאוקטובר לא נמסרו פורטרים חדשים כלל.

תגיות