אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בובי בראון: הצבע של אובמה צילום: mct

בובי בראון: הצבע של אובמה

האשה שסידרה לנשיא הנבחר את המייק אפ, וגורו הקוסמטיקה של אופרה ווינפרי, אומרת ל"כלכליסט": "הדבר הכי נורא שאשה יכולה לעשות לעצמה זה יותר מדי בוטוקס"

18.11.2008, 11:00 | רונית צין-קרסנטי

בוועידת הדמוקרטים האחרונה זכו נשיא ארצות הברית הנבחר ברק אובמה וסגנו ג'ו ביידן למאפרת צמודה שכמעט כל אשה בעולם היתה רוצה להיות מאופרת על ידה - מאפרת־העל בובי בראון.

בראון. "איפור צריך לעזור לנשים להיראות ולהרגיש כמו שהן, רק יפות ובטוחות יותר", צילום: mct בראון. "איפור צריך לעזור לנשים להיראות ולהרגיש כמו שהן, רק יפות ובטוחות יותר" | צילום: mct בראון. "איפור צריך לעזור לנשים להיראות ולהרגיש כמו שהן, רק יפות ובטוחות יותר", צילום: mct

בראון הקימה את אימפריית הקוסמטיקה שלה לאחר שסיימה לימודי איפור לתיאטרון באמרסון קולג' בבוסטון, עברה לניו יורק ולא מצאה מוצרים שנהנתה לעבוד איתם. בצילומי שער למגזין היא פגשה כימאי והחליטה לפתח איתו שפתון שיחמיא לנשים אך לא ייראה מצועצע. כך נולדה Brown Lip Color, סדרה של עשרה שפתונים המתאימים את עצמם לצבע הטבעי של השפתיים, ובערבוב ביניהם ניתן ליצור אינסוף גוונים. בראון השיקה אותה ב־1991 בכלבו ברגדורף־גודמן בניו יורק בתקווה למכור מאה יחידות בחודש הראשון. מלאי השפתונים אזל תוך יום.

מאז ועד היום זהו הקו המנחה את בראון (51) בפיתוח מוצריה - איפור פשוט ונגיש: Real Beauty for Real Women. מי שניגשת לאחד מדוכני החברה, הפזורים ביותר מ־20 מדינות בעולם, יודעת שלא תצא משם עם מראה מצועצע וענן של נצנצים. החברה מוציאה שתי קולקציות איפור עונתיות, ובמהלך השנה קולקציות במהדורה מוגבלת לקראת חגים ואירועים מיוחדים. ב־1995 נמכרה החברה לתאגיד אסתי לאודר, אך בראון נשארה מעורבת מאוד. כשהיא לא מנהלת את החברה או מפתחת מוצרים חדשים היא מצלמת הפקות למגזינים הטובים בעולם, ומתארחת בקביעות בתוכניתה של אופרה ווינפרי ובערוץ !E.

ב־1996 יצא לאור ספרה הראשון, "Bobbi Brown Beauty", שהכיל מגוון טיפים ועצות מניסיונה העשיר. הספר נכנס מיד לרשימת רבי־המכר של ה"ניו יורק טיימס" ומכר יותר מ־100 אלף עותקים. בשנים לאחר מכן הוציאה בראון שלושה ספרי איפור נוספים: ספר לנערות, שנחשב עד היום ללהיט; ספר לפי גיל, שמחולק לעשורים; וספר לבנות 50 פלוס, שהוציאה לרגל יום הולדתה ה־50. בעוד חודש ייצא ספרה החדש "Bobbi Brown Makeup Manual", המיועד לכל מי שאוהב איפור, מקצוענים וחובבים.

באמזון כבר החלו להיערך ליציאת הספר, שכבר עכשיו מסתמן כלהיט, ופתחו רשימת המתנה. "הספר הוא בעצם כל מה שצריך לדעת על איפור", אומרת בראון בראיון בלעדי ל"כלכליסט". "זה מדריך מיוחד לנשים שאוהבות להתאפר ביומיום וגם למקצוענים שרוצים להשתלב בתחום. הוא כולל טיפים, מראות איפור שמצולמים שלב אחרי שלב ופרק שלם שמוקדש למאפר המתחיל - איך ליצור תיק עבודות ואיך להשתלב בתעשייה".

מה הטיפ הכי חשוב למי שעושה את צעדיו הראשונים בתעשייה?

"להמשיך ללמוד. אני עדיין מרגישה שלא למדתי את המקצוע עד תום. אני אוהבת לצפות באחרים מאפרים. אמן טוב צריך להיות פתוח לרעיונות חדשים וללמוד טכניקות חדשות". ההבנה הזו גרמה לה להקים את Beauty Boot Camp: פעמיים בשנה בראון בוחרת את המאפרים הטובים בעולם, והם לומדים ממנה את הטרנדים לעונה הקרובה ומתדיינים שעות על הדרך המושלמת להניח קונסילר, לטשטש צלליות ולמשוח שפתון.

"הספר הוא בעצם כל מה שצריך לדעת על איפור" "הספר הוא בעצם כל מה שצריך לדעת על איפור" "הספר הוא בעצם כל מה שצריך לדעת על איפור"

מהם מקורות ההשראה שלך?

"אני מקבלת את ההשראה שלי מהמשפחה שלי, מחבריי ומנסיעות. לדוגמה, הקולקציה הוורודה לאביב־קיץ 2008 נוצרה מתוך צעיף קשמיר שקניתי בזמן טיול עם המשפחה שלי בצרפת. לצעיף היה צבע עמוק של פטל והוא היווה את ההשראה לקולקציה. אני גם מקבלת הרבה השראה מהמשרד שלי במונטקלייר, ניו ג'רזי. הוא ממוקם בחנות ומאפשר לי להיות בקשר עם הלקוחות".

עד כמה את מושפעת מטרנדים?

"אני עובדת פעמיים בשנה בשבוע האופנה ורואה הרבה הצהרות אמיצות ודרמטיות על המסלול, ולפעמים אני שואבת מכך רעיונות, אבל אני תמיד מנסה להפוך אותם לנגישים לאשה היומיומית. אני לא חושבת שיש סטנדרט מושלם ליופי, אלא אין ספור ביטויים אישיים לכך, וביטחון עצמי הוא הדבר המושך ביותר ומבטא את היופי האמיתי. לדעתי איפור צריך לעזור לנשים להיראות ולהרגיש כמו שהן, רק יפות ובטוחות יותר. לכן במקום לשנות או לטשטש מראה של אשה אני משתמשת במייק אפ, וזאת כדי להבליט את הצדדים שהופכים אותה למיוחדת".

לבראון פילוסופיית חיים שאותה היא מפרטת באתר האינטרנט של החברה. בין המלצותיה: הגיעו תמיד בזמן, הסתכלו לאנשים בעיניים, אמרו את האמת, אל תעשנו, שתו הרבה מים, עשו ספורט, אכלו בריא, היו נמרצים ולעולם אל תוותרו. "העיקרון המרכזי שאני חיה לפיו הוא לחיות את ההווה. אנחנו מבזבזים הרבה אנרגיה על כך שאנחנו לא נראים כמו פעם, במקום להעריך את איך שאנחנו נראים היום. כשהייתי נערה שנאתי את הזרועות שלי ובגיל ההתבגרות תמיד לבשתי חולצות ארוכות שרוולים. היום אני מסתכלת על התמונות מאותם ימים ורואה שהזרועות שלי היו בסדר גמור. הייתי חוסכת לעצמי הרבה מאוד עוגמת נפש אילו מיציתי את המראה שלי אז. היי מי שאת - יש משהו יפה מאוד באשה שיש לה קמטים. לדעתי, צריך להשתמש במונח Living במקום Aging, כי הקמטים הם הוכחה שחיינו - הם נוצרים כשמראים רגש, כשצוחקים וכשאנחנו מבטאים את עצמנו. הדבר הכי נורא שאשה יכולה לעשות לעצמה זה יותר מדי בוטוקס ומילויים למיניהם. זה אף פעם לא נראה טבעי".

איפרת כמעט את כל מי שהוא משהו בתעשיית האופנה והבידור בעולם. עם מי נוצרו קשרים מיוחדים?

"הנשים שהתרשמתי מהן במיוחד הן ברוק שילדס, סוזן סרנדון ואנג'י הרמון ("חוק וסדר"). אלו נשים שיש להן גם יופי פנימי וגם חיצוני. הן מלאות ביטחון עצמי, נשיות ומצליחניות. גם אליסון ג'אני ("הבית הלבן"), שריל היינס ("תרגיע") ושרה רמירז ("האנטומיה של גריי") הרשימו אותי מאוד".

על איזה פרויקט את עובדת כרגע?

"אני שמחה ומסופקת ממה שהשגתי בעבודתי ובחיי האישיים, אבל תמיד מסתכלת קדימה. הפרויקט החדש שלי הוא פתיחת סטודיו לספינינג בשם 3sixty במונטקלייר, כי אני מאמינה שספורט הוא חלק בלתי נפרד משגרת היופי שלנו".

תגיות