אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איך חזרו המעצבים הוותיקים לאופנה

איך חזרו המעצבים הוותיקים לאופנה

מעצבי האופנה הוותיקים יצאו החורף בקולקציות רעננות ומפתיעות. "כלכליסט" מציג חמישה מעצבים שרק משתבחים עם הזמן

19.11.2008, 09:20 | הדס שואף

הם נמצאים בשטח כבר שנים רבות, אך בחורף הזה הם הפתיעו עם קולקציות שעולות על אלו של רוב המעצבים הצעירים והבועטים מן השורה הראשונה. חלקם שילבו בבתי האופנה שלהם מעצבים חדשים, יש גם מי שהשתדרג בעקבות פעילות בחו"ל, אבל נראה שהסיבה האמיתי להצלחה נעוצה בעובדה שהם פשוט התנערו מהמוסכמות ובחרו ללכת עם האמת הפנימית ועם הסגנון האישי שלהם. התוצאה רלבנטית מתמיד: מעצבים שהיו מזוהים עם בגדים לדודה יכולים היום לשדרג את הארון של כולנו.

דניאלה להבי

 

המותג נוסד ב־1990 כמותג תיקים. מאוחר יותר הצטרפו אקססוריז מעור ונעליים. גיל לקוחותיו 30–60 ומעלה. מידות: נעליים: 36-41. מה השתנה: העונה הצליחה להבי למזג בין סגנונה למגמות בעולם, ויצרה קולקציה רחבה ומדויקת. אורי להבי, בנה ומנהל המותג, מספר: "בשנה האחרונה עברנו תהליך ארגוני ממוקד שבו להבי נסמכת על הצוות המקצועי ומשמשת כמעצבת־על".

הקולקציה: משלבת שתי מגמות: קווים גיאומטריים ומינימליסטיים והשפעה מתחום הספורט, למשל שימוש בניילון או ברצועות ובאבזמים מעולם הרכיבה. העונה היא כוללת לראשונה קו תיקים לגברים (המתאים גם לנשים חובבות יוניסקס), העשויים עור בהשראת הילקוט מפעם. מומלצים: תיקים מסדרת פנסים, שעשויים עורות בוהקים בהטבעות קרוקו, ומגפונים על עקב נמוך עם שתי רצועות קדמיות ואבזמים. צבעוניות: שחור, חום אדמדם ונגיעות של ירוקים - מירוק זית ועד ירוק בהיר. מחירים: 180–2,190 שקל. להשיג ברשת דניאלה להבי.

 

דורין פרנקפורט. ז דורין פרנקפורט. ז'קט: 464 שקל. תיק: 475/975 שקל. כובע: 95 שקל. מכנסיים: 490 שקל. קרדיגן: 425 שקל. חליפה: 934 שקל דורין פרנקפורט. ז
גרשון ברם

 

המותג נוסד ב־1981, וב־1998 התווספה לו קולקציית גברים. גיל לקוחותיו 30 פלוס. מידות: S-XXL. מה השתנה: ברם אינו נרתע מלהשתמש ב"דם צעיר", מגמה שהורגשה בעבר בקולקציית הגברים והעונה הגיעה גם לנשים. המעצבת המוכשרת קלודט זורע הצטרפה כיד ימינו של ברם, וגם יצרה קו משלה הנמכר בחנות נפרדת של ברם ברחוב דיזנגוף בתל אביב. ברם מספר: "הראייה העיצובית של זורע קרובה מאוד לשלי ומוסיפה למותג טוויסט צעיר וחדשני. כתב היד ושפת העיצוב לא השתנו, אך הגזרות והבדים הפכו לקלילים וזורמים יותר".

הקולקציה: אורבנית קלילה עם השפעות מיפן וממקסיקו. הקו המחויט המוכר לא נעלם, אך קיבל קימורים נשיים יותר בגזרות שמתרחקות מהגוף. מומלצים: שכמיית סריג קטנה בצבע אוף־ווייט עם סגירה בצורת פרח, ז'קט טוויד בגזרת טרפז בסגנון שנות הארבעים ומעיל טרנץ' במראה הייטק מבד מבריק. צבעוניות: כהה ועמוקה על גבול השחור עם הבלחות של סגול, ירוק בקבוק וכחול פטרול. מחירים: 129–890 שקל. להשיג בחנות המעצב, דיזנגוף 235 תל אביב, ובחנויות מעצבים.

דורין פרנקפורט

 

המותג נוסד ב־1983 ופונה ללקוחות צעירות ומבוגרות גם יחד. מידות: 36–46. מה השתנה: לאחר שבשנים האחרונות הורגשה מעט דריכה במקום, החורף השכילה פרנקפורט לעצב קולקציה מצוינת ואפילו הנפיקה לראשונה קו תיקים. על השינוי היא מספרת: "כל הדיבורים של מה יהיה ומהם הטרנדים הבאים עצבנו אותי מאוד, ובמקום זה החלטתי להקצין את תהליך העבודה שלי".

הקולקציה: מסע בנבכי סיבי הבד ויצירה של טקסטורות חדשות, עבודות יד והדפסים. פריטים רבים עשויים שכבות, כמו צווארונים של חולצות כותנה הנראים כעלי כותרת, והקולקציה שופעת סריגים דקיקים, פרקטיים מאוד לחורף הישראלי. הקו המחויט ממשיך, אך בקווים שמתרחקים מהגוף, והתיקים עשויים עור או גובלן ומגיעים בסדרות מצומצמות ובגדלים שונים. צבעוניות: מונוכרומטית, שחור, חום ירקרק, כחול ואדום. מחירים: 300–2,000 שקל. להשיג ברשת דורין פרנקפורט.

רינה צין. חולצה: 440 שקל. סוודר עליון: 690 שקל. שמלה: 1,190 שקל. מכנסיים: 690 שקל. מעיל: 1590 שקל. רינה צין. חולצה: 440 שקל. סוודר עליון: 690 שקל. שמלה: 1,190 שקל. מכנסיים: 690 שקל. מעיל: 1590 שקל. רינה צין. חולצה: 440 שקל. סוודר עליון: 690 שקל. שמלה: 1,190 שקל. מכנסיים: 690 שקל. מעיל: 1590 שקל.
רינה צין

 

המותג נוסד ב־1987 וגיל לקוחותיו 30 ומעלה. מידות: XS-XL. מה השתנה: רבים רואים בצין מעצבת בסגנון מיושן המתאים לנשים מבוגרות, אך לפני חמש שנים הפכו הקולקציות שלה לקוסמופוליטיות ואורבניות, בין השאר כי החלה להשתתף בתערוכות בינלאומיות ולהימכר בחנויות בחו"ל - האחרונה היא טקשימאיה היוקרתית בניו יורק. "התחרות הפכה אצלי לבינלאומית, והשינוי בעיצוב השתדרג בהתאם", היא אומרת. לפני כשנה הבינה כי עליה לשנות את הדנ"א של המותג ולחדד את הדרך שבה יגיעו העיצובים ללקוחות הפוטנציאליות, מה שהוביל לקטלוג מצוין.

הקולקציה: גברי ונשי, רך ונוקשה מובאים כאן לא כניגודים, אלא כמשלימים זה את זה. יחד הם יוצרים מלתחה נעימה ומגוונת עם השראות תיאטרליות, אוונגרדיות ומינימליסטיות, למשל צווארון תיאטרלי אפור העשוי מסריג רך ונעים. מומלצים: מעיל מבד מקומט דקיק עם שרוול 3/4, עליונית מסריג דקיק ושמלה רפויה עם תוספות בד בשני תפרי הצד, הנקשרים כשלייקס. צבעוניות: גוונים של חום, אפור, שחור־לבן וצבעים מעושנים. טווח מחירים: 290–2,490 שקל. להשיג ברשת רינה צין.

ברכה בר־און

 

המותג נוסד ב־1984, ופונה לקהל לקוחות של אמהות ובנות. מידות: 38–46. מה השתנה: בר־און מעצבת עבור טווח רחב של גילים, והחורף יצרה קולקציה מוצלחת עם סקאלה רחבה של פריטים. הקולקציה מתרכזת בסריגים - במשקלים ובהרכבים שונים - ובפריטי בייסיק כמו גופיות רפויות וטי שירטס נעימות לחורף. "השינוי בקולקציות שלי החל לפני כשנתיים, כשישבתי בקניון רמת אביב וצפיתי בשלושה דורות: סבתא, אם ונכדה. שלושתן לבשו מכנסי ג'ינס, מגפי בוקרים וחגורת יהלומים. הבנתי שבעידן של ניתוחים, קרמים מתקדמים וחזות צעירה לנשים מבוגרות אני צריכה להשתחרר מהפילוח על פי גיל ולעצב אך ורק לפי כתב ידי".

הקולקציה: מראה אורבני יותר מהקולקציות הקודמות, שמפזר רוח צעירה ורעננה המתבטאת בבדים - כביסות ושפשופים, ושילובים לכאורה בלתי אפשריים. המראה המומלץ הוא מראה השכבות, המתחיל בטי שירט ארוכת שרוולים ומסתיים בווסט במראה נוקשה עם טקסטורת תיפורים. גם המראה המקומט מקבל ווליום גבוה ומופיע במכנסי עור, בחולצות ובגופיות. צבעוניות: קינמון, חום שוקולד, סגולים, כחולים, מגוון של אפורים ושחור. טווח מחירים: מ־149 שקל. להשיג ברשת ברכה בר־און.

תגיות