אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
על רקע המשבר: וול מארט מדווחת על גידול במספר הלקוחות צילום: בלומברג

על רקע המשבר: וול מארט מדווחת על גידול במספר הלקוחות

נציגי הרשת קשרו את הגידול במספר הלקוחות לירידה במחירי הדלק לרכבים, ולכך שבעקבות המשבר אנשים מוכנים לנסוע אל מחוץ לעיר כדי לקנות מוצרים מוזלים, כמו אלה שמציעה הרשת

19.11.2008, 10:37 | סוכנויות הידיעות
מספר הלקוחות של ענקית הקמעונאות וול מארט גדל באוקטובר והתורים בקופות התארכו. כך מסר בכיר ברשת, אדוארדו קאסטרו-רייט, בכנס מקוון שאורגן על ידי בנק ההשקעות מורגן סטאנלי.

נציגי הרשת קשרו את הגידול במספר הלקוחות לירידה במחירי הדלק לרכבים. קאסטרו-רייט הסביר כי בעקבות התפשטות משבר האשראי בארה"ב והעלייה באבטלה, אמריקאים רבים מבקשים לחסוך בהוצאות ומחפשים אחר מוצרים זולים. לשם כך הם מוכנים להרחיק עד לסניפים המציעים מוצרים בהנחה וממוקמים מחוץ לערים.

"במהלך השנה, מחירי הדלק עלו בהתמדה ואנשים נאלצו להמעיט בנסיעות. כעת, עלות הדלק ירדה ולעומת זאת עלה הביקוש למוצרים במחירים נוחים יותר", הוא מסביר. לדבריו, באוקטובר עלה הביקוש לתרופות זולות, מוצרי מזון הנמכרים בהנחות ומוצרי טואלטיקה זולים. למרות הביקוש למוצרים מוזלים, העריך קאסטרו-רייט כי ההכנסות של וול-מארט לא יפגעו , שכן מספר הלקוחות יפצה על הורדת המחירים.

ברבעון השלישי של השנה דיווחה הרשת על גידול של 10% ברווחיה, שהסתכמו ב-3.14 מיליארד דולר, או 80 סנט למניה. הכנסות החברה גדלו ב-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכמו ב-98.64 מיליארד דולר. למרות האופטימיות הכללית, וול מארט עדכנה מטה את תחזית הרווחים בסיכום השנה ל-3.42-3.46 דולר למניה, לעומת 3.43 - 3.5 דולר בתחזית הקודמת. 

תגיות