אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרידן על הסערה שעורר יוסי מימן: הנתונים שהציג הם עיוות וסילוף העובדות

פרידן על הסערה שעורר יוסי מימן: הנתונים שהציג הם עיוות וסילוף העובדות

האיום לקצץ בעמלות היתר מעורר גל של תגובות בתעשיית הפרסום. פרידן: "אני מוכן לפתוח את הספרים של המשרד ולפזר את הערפל". פרסומאי בכיר אחר: "ההצהרה של בעלי ערוץ 10 מראה שהם לא מבינים את השוק"

20.11.2008, 15:45 | מיטל זדה

יממה אחרי שיוסי מימן, בעל המניות המרכזי בערוץ 10, מאיים לקצץ בעמלות היתר המופנים למשרדי הפרסום ולקוחותיהם, ענף הפרסום סוער וגועש. "קיימת דיסאינפורמציה וסילוף העובדות והנתונים", זועם אודי פרידן, מבעלי משרד הפרסום ראובני-פרידן, הקורא להקים ועדה בה ישבו נציגי הרשות השנייה, נציגי הממונה על ההגבלים, רו"ח מטעם משרדי הפרסום ורו"ח של מפרסם גדול. "בפני ועדה כזו אני מוכן לפתוח את הספרים שלי ולהראות שהרווח של המשרד, לאחר מס, עומד על 2.5%-3% בלבד. כל שאר הנתונים הם פשוט עיוות וסילוף של העובדות. אני מוכן פעם אחת ולתמיד לפתוח את הספרים של המשרד שלי ולפזר את הערפל", הצהיר פרידן.

פרסומאי בכיר אחר, שאינו מעוניין להזדהות, מסביר כי היקפי עמלות היתר, הן ידועות ומוכרות למפרסמים, לזכייניות ולמשרדי הפרסום. "ההצהרה של בעלי ערוץ 10 בעיתונים היום, פשוט מראה שהם לא מבינים את השוק. כיוון, שאם עמלות היתר לא ינתנו ויוחזרו ללקוחות, אז הזכיינים יצטרכו לתת את ההנחות במחירים ולפצות את המפרסמים פיצוי גדול הרבה יותר".

מימן. מסרב לשלם עמלות יתר, צילום: שאול גולן מימן. מסרב לשלם עמלות יתר | צילום: שאול גולן מימן. מסרב לשלם עמלות יתר, צילום: שאול גולן

עוד מוסיף אותו גורם כי העיתוי של העלאת נושא העמלות אינו מפתיע אותו. "העובדה שמימן מדבר עכשיו לא קשורה כלל לדו"ח של הממונה. כל שנה בחודשים נובמבר-דצמבר, הנושא הזה עולה, מכיוון שזו התקופה שכל זכיין מדבר עם הדירקטוריון שלו על התקציב לשנה הבאה, ועמלות היתר קשורות לכך באופן ישיר" מסביר אותו גורם.

פרידן קושר את נושא עמלות היתר, לתנאי המכרז הנוקשים על ערוץ 2 שהתקיים לפני כשנתיים. "אני אמרתי לפני שנתיים בפסטיבל ראש פינה שהמכרז על ערוץ 2 שהתקיים אז, הוא מכרז מושחת ומשחית. עכשיו כולם רואים את זה". פרידן מסביר כי ההתחייבויות של הזכייניות למדינה במסגרת הביד במכרז, היו גבוהות לדבריו, ממה שהם יכולים לעמוד בו. "מדובר במדינה של 6 מיליון אנשים, שוות ערך לעיר בארה"ב. אף עיר כזו לא יכולה להחזיק 3 זכייני טלוויזיה", הוא מבהיר. "צריך להבין שעמלת היתר הממוצעת עומדת על 7% בלבד. ואפשר פשוט לפתוח את הדוחות לבורסה שהעבירו בזמנו אדלר-חומסקי, שדיווחו אז על רווח של 20%, כאשר רק 8% מתוכם הם עמלות יתר. כל הנתונים שדווחו אז ע"י העיתונים המציינים עמלות סופרים המגיעות ל-40%, הם בגדר הונאה" הוא טוען.

את צד המפרסמים במשוואה מייצגת תלמה בירו, מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי. "צריך לזכור ובעיקר להזכיר, שהכספים שמממנים את אמצעי המדיה השונים בישראל, הם כספים של המפרסמים. הפרסומאים ואמצעי המדיה הם ספקים של המפרסמים, ומכיון שמדובר בכספים שלנו, ואנחנו בעלי המאה, אנחנו נחליט איך לחלק וכמה לחלק את אותם כספים. על כך שיש חוסר שקיפות בנושא, אנחנו מתריעים בכל פורום אפשרי", היא מסבירה ומצהירה: "אני אמליץ להנהלת איגוד השיווק לפנות לשר התקשורת כדי שיסיר את הנגע הזה ויאמץ את המודל הצרפתי, מודל שדוגל בשקיפות מלאה".

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
ל8 כבר עשיתי את מה שהצעת עם שתי עובדות מתוך 170 ומכרתי את כל הפריטים
ותאמינו לי נשאר לי כסף לקנות להם מכוניות בלא מעט כסף ולא לתת בכל שנה מכונית לאשה או גבר שאני לא מכיר או לבוש ואפילו אוכל תעשו חשבון טוב טוב סך משרד עם שני עובדים או עובדות תקנו שטחי פרסום אודקות שידור מהמקור
יבואן לא קטן  |  22.11.08
8.
זה מתחיל ב40 אחוז וניגמר ב70 אחוז מתנות לדוגמניות מכוניות למשחקים ועוד ועוד
אתה יושב מול הטלויזיה בערוץ 10 ןלא רואה את המפעל שלך אתה שואל למה והם משרדי הפרסום עונים לא שווה אבל אני רואה ורוצה תנו ל3 עובדים והם יעשו לכם את העבודה אישית וצמודה ובירן היקר שידוע בזכותנו לך פרסם בשוק הכרמל ב70 אחוז
מפרסם ותיק והרבה  |  22.11.08
6.
הבעיה היא במודל
זה נוח מאד לאנשי משרדי הפרסום לרכז את הוויכוח סביב גובה עמלות בעוד שהוויכוח האמיתי צריך להיות סביב קיומן. משרד פרסום אמור לקנות מדיה עבור הלקוח שלו בכספו הוא משתמש במקום בו התמורה הפרסומית בעבור אותו לקוח תהיה הגבוהה ביותר. עמלת היתר כשיקול אצל משרד הפרסום היכן לשים את הכסף היא עוול שמשרד הפרסום עושה כלפיי הלקוח שלו.
רענן  |  21.11.08
לכל התגובות