אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל יורוקום: יש לנו יתרון בתקופת מיתון צילום: אוראל כהן

מנכ"ל יורוקום: יש לנו יתרון בתקופת מיתון

מנכ"ל יורוקום אילן גרינבוים מאמין כי למרות המשבר, בשנת 2009 תמשיך החברה את תנופת המכירות של 2008. "אנשים מפצים את עצמם במכשיר סלולרי מתוחכם כשהם לא יכולים להרשות לעצמם פינוקים אחרים"

25.11.2008, 15:33 | אמיר טייג
לא מעט מנכ"לים היו מתים להתחלף בימים אלה עם אילן גרינבוים, מנכ"ל יורוקום, המייצגת את נוקיה בישראל. הרבה יותר כיף להתרווח במשרד מעוצב ולדבר על עוד שנת שיא, מאשר להתרוצץ בין עובדים מתוסכלים ובנקים חשדניים בניסיון לשמור על הישרדות העסק. זה טבעו של עולם. המיתון מחזק את החזקים, בעוד הקטנים והחלשים נעלמים מהשטח. "התוכניות שלנו בשנת 2009 הן דווקא להתרחב. עבור חברות טובות וחזקות כמו שלנו, המשבר הוא הזדמנות", אומר גרינבוים.

ההאטה לא תשנה את המגמה במכירות. אילן גרינבוים, צילום: אוראל כהן ההאטה לא תשנה את המגמה במכירות. אילן גרינבוים | צילום: אוראל כהן ההאטה לא תשנה את המגמה במכירות. אילן גרינבוים, צילום: אוראל כהן
המשבר הכלכלי תפס את יורוקום עומדת לפני סיום של עוד שנת שיא, וככל הנראה לקראת שנה טובה לא הרבה פחות. "בשנת 2008 מכרנו את מספר מכשירי הסלולר הגדול מאז ומעולם. בשנה החולפת השקנו בישראל קרוב ל־30 דגמים שונים, המגוון הגבוה מעולם, והצלחנו לשמור על נתח שוק של יותר מ־50% בסלקום ובפרטנר". גרינבוים אינו מתלוצץ כאשר הוא מספק תחזיות אופטימיות גם לשנת 2009. "בתחילת 2009 תשיק פלאפון את הרשת החדשה שלה, המבוססת על תקן אירופי (GSM). לקוחות פלאפון כבר מחכים לנו שנים. להערכתי, פלאפון תמכור בשנת הפעילות הראשונה של הרשת החדשה כ־600–700 אלף מכשירים. אנחנו ניקח חצי מזה", אומר גרינבוים בביטחון.

לזכותו ייאמר כי ביטחון זה מבוסס היטב בעובדות בשטח. נתח השוק של נוקיה בישראל הוא אחד הגבוהים בעולם, וגבוה באופן ניכר מנתח השוק העולמי שלה. זאת אף שנוקיה מוכרת בישראל מכשירים המתאימים לרשתות של סלקום ופרטנר בלבד, ועד כה היתה פלאפון מחוץ למשחק מבחינתם. יורוקום הצליחה להחדיר לישראל את המודעות למותג נוקיה חזק כל כך, שהתופעה מפליאה אפילו את אנשי נוקיה העולמית.

"אין בעיית אשראי"

"הנחת העבודה שלנו היא ששנת 2009 תהיה שנה הרבה יותר מורכבת מבחינה כלכלית. לשמחתי יש לנו עסק ריאלי שיודע לעבוד נכון. בתחילת 2008 כבר עשינו את ההתאמות הנדרשות. סגרנו את ערוץ ההפצה הישיר ונפרדנו מהאנשים הרלבנטיים. היום אנחנו חברה הרבה יותר יעילה, המונה כ־250 עובדים. הצורך שלנו בהון חוזר הוא נמוך יחסית, שכן קצב תחלופת המלאי שלנו גבוה מאוד. תנאים אלה נותנים לנו יתרון בעולם ממותן. אנחנו במצב שבו אנו יכולים לגייס עוד עובדים, אם נזדקק". כאשר הוא נשאל אם הוא נתקל בבעיה לגייס אשראי מהבנקים, הוא אומר נחרצות: "לא חל כל שינוי ביכולת שלנו לגייס אשראי".

גרינבוים נהנה בשנה החולפת מהנטייה של ישראלים לרכוש מכשירים סלולריים מתוחכמים ויקרים. "עד כה מכרנו כ־120 אלף מכשירי נוקיה מדגם N95. מדובר באחד המכשירים היקרים ביותר שלנו. יכול להיות שיהיה לנו קשה יותר ב־2009 למכור מכשירים יקרים, אך להערכתי ההאטה הצפויה לא תשנה את המגמה הכללית. הנחת העבודה שלנו היא שגם בשנה הבאה יילך ויגדל חלקם של המכשירים היקרים מתוך כלל המכירות שלנו. אולי הצמיחה תואט, אך הצורך של הישראלים בטכנולוגיות חדשות יהיה חזק מהלחץ הכלכלי. במקרים רבים אנשים מפצים את עצמם ברכישת מכשיר סלולרי חדש ומתוחכם, כאשר אין הם יכולים להרשות לעצמם פינוקים אחרים. ייתכן שהצרכן יצמצם את צריכת זמן האוויר שלו, אך לא ימהר לוותר על טלפון חדש".

האפשרות שהצרכן יקצץ בזמן האוויר שלו כדי לרכוש מכשיר יקר יותר אינה קורצת למפעילי הסלולר, שחיים היטב מזמן אוויר. ההאטה עשויה לעורר עימות בין יצרני המכשירים, המבקשים למכור יותר מכשירים, לבין מפעילי הסלולר, שהם בעצם המפיצים הכמעט בלעדיים שלהם. "הצרכן הוא זה שיקבע מה יקרה בסוף. אני לא רואה מאבק בין יבואני המכשירים ובין המפעילים בשנה הקרובה. בארץ וגם בעולם למדו המפעילים והיבואנים לעבוד יחד, ולחפש את זהות האינטרסים. זה משולש שצלעותיו הן הצרכן, המפעיל ויבואן המכשירים", אומר גרינבוים.

"מפעילים מקצוענים"

גרינבוים צופה שהשקת הרשת החדשה של פלאפון לא תשנה את הסטטוס קוו שקיים בין מפעילי הסלולר בישראל. "אני לא חושב שהדבר יגרום לשינוי מהותי בנתחי השוק. כל אחד ימשיך לשמור על הטריטוריה שלו. הסטטוס קוו הזה נשמר גם לאחר רפורמת ניידות המספרים. המפעילים בישראל הם מקצועיים מאוד. רמת הטכנולוגיה והשירות שהם מספקים היא מהגבוהות בעולם. הצרכן הישראלי נהנה מזה".

תגיות