אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
 מנכ"ל יאט"א: העלאת מס הנוסע בבריטניה תחזיר את התעופה צעד אחורה צילום: בלומברג

מנכ"ל יאט"א: העלאת מס הנוסע בבריטניה תחזיר את התעופה צעד אחורה

ג'ובאני ביסינאני, מנכ"ל ארגון חברות התעופה הבינלאומי, אמר את הדברים בעקבות החלטת הממשל הבריטי להעלות את מס הנוסע מ-40 ל-60 ליש"ט בתוך שנתיים. ארגוני תעופה טוענים כי המס אינו קשור להגנה על הסביבה, כפי שטוען הממשל הבריטי

25.11.2008, 21:07 | יסמין גיל
מס הנמל לנוסע (Air Passenger Duty) בתחבורה האווירית מבריטניה צפוי לעלות בשנה הבאה, וארגוני תעופה מביעים מחאה על המהלך, בטענה שהמס אינו קשור כלל להגנה על הסביבה - כפי שהממשל הבריטי טוען - וכי העלייה תפגע בפעילות חברות התעופה.

מס הנמל עומד כיום על 10 ליש"ט לנוסע במחלקת תיירים מבריטניה ליעדים באירופה, ועל 40 ליש"ט לנוסע ליעדים רחוקים יותר. הממשל הבריטי החליט בימים האחרונים להעלות את המס החל מעוד שנה ל-11 ליש"ט ועד 55 ליש"ט בהתאם למרחק, ובעוד כשנתיים ל-60 ליש"ט למספר יעדים.

"כמה עצים האוצר הבריטי ייטע עם הכסף?", שואל היום ג'ובאני ביסינאני, מנכ"ל ארגון חברות התעופה הבינלאומי (יאט"א), "אי אפשר להטיל מס בתואנה של שמירה על הסביבה. הוספת מיליוני ליש"ט לעלויות הטיסה מבריטניה לא יעזרו לממשל לטפל בכלכלה הבריטית ולהחזירה למסלול צמיחה", אמר ביסינאני.

הוא הוסיף ואמר כי "הממשל הבריטי כבר הודה ששני מיליארד ליש"ט שנאספים כיום ממס הנמל לנוסע, יותר ממכסים את השפעת התעופה על הסביבה. חברות התעופה לוקחות אחריות על הסביבה ורק השנה יאט"א ביצעה מהלכים שהובילו לחיסכון של יותר מ-14 מיליון טונה פחמן דו חמצני. כמה פחמן דו חמצני יחסוך המס המעודכן? הטלת המס הבוטה לא עושה דבר לשיפור הסביבה", אמר מנכ"ל יאט"א.

ביסינאני ציין כי מסי הנמל הגבוהים בבריטניה יחזירו את התעופה צעד אחד אחורה "לימים שבהם התעופה הייתה נגישה לעשירים בלבד. הסביבה לא תראה אפילו פני מהכסף שייאסף. היחיד שיחייך זה משרד האוצר שיספור את המיליארדים".

גם ארגון התחבורה האווירית בארה"ב (ATA), הביע אתמול התנגדות קשה להחלטת הממשל הבריטי להעלות את הסכום הנגבה מהנוסעים: "מדובר בדרך של הממשל הבריטי להגדיל רווחים, במסווה של הגנה על הסביבה", אמר נשיא ומנכ"ל ATA, ג'יימס סי. מיי, "הכסף שנאסף לא הולך לפרויקטים סביבתיים".

תגיות