אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המפרסמים מסתייגים מהצעת יאיר גלר צילום : ישראל סאן

המפרסמים מסתייגים מהצעת יאיר גלר

מנכ"ל איגוד השיווק, תלמה בירו, סבורה שעדיין מוקדם לתמוך בהצעה לעבור מתשלום עמלות לשכר

26.11.2008, 09:29 | מיטל זדה

נציגי המפרסמים אינם ממהרים לאמץ את הצעתו של יו"ר איגוד חברות הפרסום, יאיר גלר, שנחשפה אתמול ב"כלכליסט", לשנות את מודל ההכנסות של משרדי הפרסום מתשלום עמלות לשכר. תלמה בירו, מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי, אומרת ל"כלכליסט" כי אין בכוונת האיגוד לדון בהצעה עד שלא תאושר באופן סופי עם אמצעי המדיה ומשרדי הפרסום. "למיטב ידיעתי, הצעתו של גלר היא בגדר רעיון בלבד. אנחנו נעלה אותו לדיון בהנהלת האיגוד רק לאחר שהוא יאומץ על ידי שני הצדדים - המדיה ומשרדי הפרסום. רק לאחר שאדע שאנחנו מתדיינים על הצעה בעלת תוקף והסכמה רחבה, נתעמק בנושא".

בירו התייחסה אתמול גם למהלך האחרון של בכירים בתעשיית הפרסום, שדנו לפני כמה ימים וגיבשו מכתב לממונה על הגבלים כדי למנוע מזכייניות ערוץ 2 לתאם ביניהן עמדות בנוגע להורדת עמלות היתר מעל גבי העיתונים. במכתב שנשלח לממונה כתבו גלר ויגאל בראון, מנכ"ל האיגוד: "הנכם מתבקשים להורות לערוץ 10 ולזכייניות הערוץ השני (ולרבות הגופים הקשורים בהם או אשר פועלים מטעמם) לחדול לאלתר מפרסום מידע נוסף על אודות התנהלותם העתידית מול גופי רכש המדיה בכלל והעמלות המשולמות על ידם בפרט".

על כך משיבה בירו: "משרדי הפרסום חייבים להיות זהירים מאוד בכל הנוגע לתיאום עמדות שעלול להתפרש כפגיעה בתחרות במשק וכהסדר כובל. אחת הסיבות שאיננו קוראים לחברינו לתאם עמדות איגודיות היא הסיבה הזו, שעלולה להתפרש כהסדר כובל".

עוד נושא שהעלה יו"ר איגוד הפרסומאים - הרווחיות הנמוכה יחסית של משרדי הפרסום, שנעה סביב 3%–4% - מכעיס את בירו. "כולנו אנשי עסקים שיודעים לקרוא דו"חות כספיים", היא משיבה, "מעולם לא ביקשנו מהפרסומאים לחשוף נתונים אינטימיים כמו דו"חות, אבל אם הם כבר עושים זאת, אנחנו מעדיפים להתמקד בסעיף ההוצאות שלהם ולא בסעיף הרווח".

מערוץ 10 נמסר בתגובה למכתב ששלח איגוד הפרסומאים: "לחוצפה ותאוות הבצע של משרדי הפרסום אין גבול. המשרדים מתאגדים ומפעילים לחץ בריוני על הזכייניות כדי להעלות את גובה עמלות היתר. הם מונעים שקיפות מלקוחותיהם – ועוד מתלוננים".

תגיות