אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הספאם לסל וחסל צילום: shutterstock

הספאם לסל וחסל

חוק חדש מחייב ספאמרים לקבל רשות לשלוח דוא"ל. הבה ונתעלם מתחנוניהם

27.11.2008, 15:16 | דורה קישינבסקי
השמש מאירה בימים האחרונים על הרשת הישראלית ועל גולשיה: תיקון חדש בחוק התקשורת שמטרתו למנוע דואר זבל מחייב גופים מסחריים לקבל רשות מפורשת מכל גולש שהם רוצים לשלוח לו הודעה פרסומית או "עדכון". השולחים בלי רשות מסתכנים בפיצוי כל גולש ב־1,000 שקל לכל הודעת ספאם, בלי הוכחת נזק.

התגובה המועדפת - התעלמות, צילום: shutterstock התגובה המועדפת - התעלמות | צילום: shutterstock התגובה המועדפת - התעלמות, צילום: shutterstock
גולשי הארץ, שכבר השלימו עם מאות העלונים העילגים שמחכים להם מדי בוקר בתיבת הדואר הנכנס, מקבלים בימים האחרונים מיילים בזו הרוח: "אנו מתנצלים, אבל החוק החדש מכריח אותנו ברוב טרחנותו לקבל מכם אישור מפורש שאתם אכן רוצים לקרוא אותנו. אנא לחצו כאן מיד, ונוכל להמשיך לשרת אתכם כמו שאתם אוהבים".

לגולשים נדרש זמן מה לעכל את מזלם הטוב: אחרי שנים שבהן בקשותיהם לצאת מרשימות התפוצה השיווקיות נענו בהתעלמות, כעת כדי לחסל את המטרד עליהם פשוט לא לעשות כלום. המהדרין מקליקים "מחק" על ההודעה, סתם לשם הסיפוק.

חלק ממפיצי דואר הזבל מנסים להבהיל את הגולשים: "אזהרה!", הם קוראים, "עליכם ללחוץ מיד על הקישור, אחרת לא נוכל לשלוח לכם עדכונים חשובים!". השלב הבא יהיה כנראה תחנונים: "אנא, אנחנו בודדים, קר לנו, תנו לנו אהבה".

כמובן, אנחנו מנוסים מכדי להאמין שמעתה יהיו חיינו נטולי ספאם. אבל עד שהזבלנים ימצאו דרך לעקוף את החוק או יאזרו אומץ לירוק עליו, אפשר לזכות אותם באותו היחס שהם העניקו לנו כל השנים - התעלמות.

2. המשימה: לנבא סרט קאלט

נטפליקס, אתר השכרות הדי.וי.די האמריקאי הענקי, נתקל בבעיה. 60% מהשוכרים נעזרים בשירות החיזוי של האתר, שמציע להם סרטים שהם אמורים לאהוב בהתבסס על סרטים שאהבו בעבר. שירות החיזוי הזה, כמו שירות המלצות הספרים של אמזון וכמו כלים דומים בחנויות אינטרנטיות אחרות, מדייק רוב הזמן: המשתמשים מעניקים ציון גבוה למוצרים שהומלצו להם על ידי האתר.

הבעיה היא שחלק מההמלצות לא משביעות את רצון הלקוחות, ונטפליקס לא הצליחו לשפר את החיזוי. לכן פנתה החברה לעזרה מבחוץ, והכריזה על פרס של מיליון דולר למתכנת שיצליח לשפר את האלגוריתם כך ששביעות רצון הלקוחות תעלה ב־10%.

שלא במפתיע, זה קשה. מה שכן מפתיע הוא אופי הקשיים. כל המתחרים, בלי יוצא מן הכלל, נתקלו בקיר כשהגיעו לסרטי קאלט, כמו קומדיית הגיקים ההזויה "נפוליאון דינמיט" מ־2004. אף אלגוריתם לא הצליח בינתיים לנבא אם אדם מסוים יאהב את "נפוליאון דינמיט" או יחשוב שהוא משעמם ומיותר. נראה שאת ניצוץ הדווקאיות שגורם לצופה להתאהב בקומדיה מטופשת פשוט אי אפשר לכמת במספרים. גם זה סוג של ניצחון האדם על המכונה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות